Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing klassindelning?

Taggad: 

• klassindelning?

Publicerad av storm på 18 oktober, 2002 vid 09:08

Är det någon som har koll på om samma klassindelning som gällde i år på Sverige cupen kommer att gälla nästa år också?
    och samma (dumma) segelbegränsning för ungdom.

Vad är det som gäller för damklassen? är det 12.5 eller 11.0?

swe-16 svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 09:15

Marcus,
    funderar Du på att segla i damklassen ?
    /Mats Hovde

• sebbe

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 09:46

När det gäller klass indelning håller vi på att kolla på hur “amatör” ska definieras.
    Dam klassen kräver att man ska vara kvinna, så där har du ingen chans att komma in Marcus, trotts din fina överkropp.
    Junior följer de internationella reglerna.
    Vad är din poäng, är inte riktigt säker på vad du tycker är dumt?

Sebastian Archambeaud
    Kassör SBF

• storm

Medlem
    20 oktober, 2002 vid 09:44

Jaja jag viste väl att det skulle låta dumt det där med damklassen. Nej jag har inte några funderingar på att börja segla i damklassen. Men däremot försöker jag sälja mina gamla grejor till en tjej som undrar vilka regler som gäller för henne. om det är 11.0 eller ngt annat.
    Och själv står jag inför valet ungdom eller pro. 11.0 eller 12.5. Den som lever får se.

• sebbe

Medlem
    21 oktober, 2002 vid 08:17

Du bör segla i ungdom tycker jag med 11 kvm. Samma storlek gäller för kvinnor också, så det passar dig utmärkt!:-)
    Som du vet kör vi med en gemensam resultatlista så du kan oavsett följa upp hur du ligger mot pro klassen.

Seb

• swe-16

Medlem
    24 oktober, 2002 vid 11:37

Hyvää!
    Samma regler gäller 2003 som 2002, pga av att man internationellt också kommer behålla samma regler (resultatet av mötet på Sylt i slutet av september).
    mvh
    per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing klassindelning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.