Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Klassisk midsommar
-
Klassisk midsommar
Publicerad av kamaaina på 21 juni, 2007 vid 06:13Det verkar som ni stackare som har midsommar fest planer åter igen råkar ut för den nyckfulla vinden på väst/sydkusten.
Lagom till att sillen skall fram så verkar det kunna bli klassiska sydväst 10-15 i Lejet. Någon som skall dit?
Oregistrerad svarade 17 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Är fan märkligt att det alltid blåst på midsommar här på västkusten, hoppas att trenden håller i sig.
-
Först sill, sedan surf, därefter grillning, sedan surf, sedan jordgubbar, därefter lite surf till och sist kaffe och avec! 🙂
Får väl se om vinden vill vara med på den planen. Tur vi håller festen 500m från vattnet! 😀
/Magnus -
Ha Ha samma här!
Slår aldrig fel men vi får se för att prognoserna har svängt en hel del det senaste för morrondagen 🙂 -
Maddafack! Den prognosen var verkligen nyckfull! Nu blev ju midsommar mycket mer komplicerat
-
manno;391661 wrote:Maddafack! Den prognosen var verkligen nyckfull! Nu blev ju midsommar mycket mer komplicerat
Midsommarsurf i Vilshärad? Jag är gärna på.
-
Oregistrerad
Gäst21 juni, 2007 vid 10:31Var ser ni dom goa prognoserna för västkusten?
-
Kollade WIndguru och windfinder, men som tidigare nämts så är den hyffsat nyckfull. Från NO till SV….hmm det kan gå hur som helst, men ju mer plaen man gör för att inte segla ju mer kommer det blåsa. Vilshärad, gärna det, men det såg ut som Varberg/Falkenberg skulle få mer vind…eller misstar jag mig.
Jag och Frida är där det blåser mest…
-
Oregistrerad
Gäst21 juni, 2007 vid 10:56Så Frida hänger med dig. Vad skönt jag var säker på att du skulle sitta ensam i regnet och gråta över utebliven vind.
-
@Kamaaina 391707 wrote:
Kollade WIndguru och windfinder, men som tidigare nämts så är den hyffsat nyckfull. Från NO till SV….hmm det kan gå hur som helst, men ju mer plaen man gör för att inte segla ju mer kommer det blåsa. Vilshärad, gärna det, men det såg ut som Varberg/Falkenberg skulle få mer vind…eller misstar jag mig.
Jag och Frida är där det blåser mest…
Samma här på Öland.
Allt från ösregn till sol i olika prognoser
Just nu står det på smhi
Fredag förmiddag
Ost vridande till växlande, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
Fredag eftermiddag
Lugnt. Risk för vindar över 10 m/s: 40%Flerdygnsprognos
Lördag
Syd, 5-9 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s
Söndag
Syd, 2-6 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 6 m/sFörstår inte vad fan dom menar på fredagen
Men som sagt var,
Det kommer i varje fall att blåsa kuling på verandan -
Gotland och öland ser ju ut att få en släng på lördag och ev. söndag…..
-
Oregistrerad
Gäst21 juni, 2007 vid 21:22well, blir de något surf imorrn eller
-
Nyköping blir bra , sol vind å vatten. Glad midsommar på er:santa:
-
Det regnar och blåser här i Varberg nu. Ska ju vara 8-11 enligt DMI NV. Verkar stämma rätt bra, Jag sticker ut nu.
-
gurra1978;391874 wrote:Det regnar och blåser här i Varberg nu. Ska ju vara 8-11 enligt DMI NV. Verkar stämma rätt bra, Jag sticker ut nu.
Väl hemma igen med ett stort leende och två blodiga händer. 3,5 h toköverriggad 5.7 och freestyle i Apelviken med roliga hoppvågor och bra vinkel. Jag och en kille till i ösregnet. Det var riktigt, riktigt kul. Sen när resten av folket kom avtog vinden lite. Det går dock fortfarande att segla. Ligger ju 12 m/s på fyren.
Glad midsommar
Logga in för att svara.