Senaste nytt › Forums › Klassiskt Torö
-
Klassiskt Torö
Posted by anonym-anvandare on 21 september, 2003 at 18:53Rapporten har rejäl klassikervarning för Torö mu på tisdag (sydligt i över ett dygn ger STORA vågor och sedan vrid mot väst ger SIDVIND). Ställ in möten, bli plötsligt magsjuk och stoppa pressarna. See Ya!
Jesper B
sandberg replied 21 years, 3 months ago 13 Members · 31 Replies -
31 Replies
-
Vilka Torö dagar!
Kan själv bara köra på måndag som också ser fin ut med sina sydväst 12-16 …vad ska man säga om tisdagen…rippa järnet från mig med!!! Det lutar åt en klassiskt Torödag enligt prognoserna.
Det lär bli betydligt större än den dagen bilden visar! Stormvarning mot tisdagkvällen ojojoj…
Detta möter Ni på tisdagmorgonen:
Vågprognos!ALOHA
Calle
-
Får väl se huruvida jag först vågar arbetsvägra och sen om jag vågar mig ut i vågorna. Måste ju testa riktiga vågor!
Buden för vinden har ju varit sådär under den sista tiden, men någon gång ska väl även meteorologer kunna gissa rätt?/feg
-
Verkar inte bättre, Jeppe 😉 Dags att åka 25 mil söderut igen…
-
Faaaan, jag kan varken arbetsvägra eller simulera sjukdom.
-
ÅFYSATAN vad det ser grymt ut!!! Om det slår in känns det nästan som att det kan bli hur bra som helst på tisdag kväll. Det är nog värt vad som helst för att vara där: Sura chefer/flickvänner/fruar, missade möten osv. Blir det årets dag???
-
Väst 15-25….det är ju inte helt lyckat ens för proffsen eller???
-
Så kallade proffs vet jag inte så mycket om. Men för en gammal Toröbesökare är väst 15-25 så bra det kan bli – om det blåst syd dessförinnan eller längre söderut. Enligt ny Windgururapport kommer vridet redan på tisdag morgon… Jag hade tänkt ta sovmorgon men nu vet jag inte om jag vågar. Det lär vara som saftigast precis efter vridet. Jesper B
-
Torö bjöd idag måndag på pangdrag i 5,0:an (14-18m/s på fyren). En del körde 4,0 på insidan! Utsidan hade Stora vågor, solsken och varmt!
Såg ut såhär ungefär:
-
denna prognos (om den slår in) kommer garanterat att “sort the boys out from the men”. förbered er för att eventuellt få kopiösa mängder spö och sätt en blöja innanför våtdräkten för ett skydd mot påbajsning när ni skall ut.
-
Jag kom dit lite sent så jag missade den bästa vinden, men de som behärskade lättvindsguppande bland vågorna hade en trevlig eftermiddag. Här kommer en bild.
Log in to reply.