Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Klättra och surfa utomlands över nyår
-
Klättra och surfa utomlands över nyår
Publicerad av sourra på 15 augusti, 2008 vid 19:03Jag sugen på att dra iväg över nyår till ett blåsigt, rätt vindsäkert ställe där det är varmt och finns bra klättermöjligheter. Var ska jag åka?
virena svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
@sourra 490968 wrote:
Jag sugen på att dra iväg över nyår till ett blåsigt, rätt vindsäkert ställe där det är varmt och finns bra klättermöjligheter. Var ska jag åka?
Africa de sul! Flyg till kapstaden och kita i massor och klättra. Finns hur mkt klättring som helst. Jag har guidboken:laugh: :laugh: Jag kommer dit runt 4/1. Vore kul att klänga lite i bergen och surfa några feta vågor.
-
Ja häng på till sydafrika Sourra! Jag ska nog dit en månad i samband med jul och hade gärna haft lite sällskap.
-
Yann;491077 wrote:Ja häng på till sydafrika Sourra! Jag ska nog dit en månad i samband med jul och hade gärna haft lite sällskap.
jag ska fråga Amelie vad hon säger om en liten utlandsresa. Faen, hon betalar ju bara 10% av biljettpriset. Nästan så man tjänar på det.
nic
-
Vad brukar man betala för en flybiljett till sydafrika t&r? Kollade på mina drömdatum nu på ticket å då låg de på runt 11k.
-
jag betalade 10 t&r med brittish airways. Hade med mig 70kg hem, no problems. Men surfbrädor är bannade hos dom.
-
@Virena 491022 wrote:
Africa de sul! Flyg till kapstaden och kita i massor och klättra. Finns hur mkt klättring som helst. Jag har guidboken:laugh: :laugh: Jag kommer dit runt 4/1. Vore kul att klänga lite i bergen och surfa några feta vågor.
Klipp dig och skaffa dig ett jobb!
Du skulle ju till Brazil i september, då får man inte åka till SA i januari… det vet du väl? -
@Eddie 491148 wrote:
Klipp dig och skaffa dig ett jobb!
Du skulle ju till Brazil i september, då får man inte åka till SA i januari… det vet du väl?Tjohooooopppppp!
Vad skall man göra i sverige undetr tråkmånaderna? (Stefan, man kan ju allitd köra radiostyrd bil iof:wink:) Tycket att det passade alldeles utmärkt att vara hemma i 4 månader och sedan köra en favorit i repris, efter sydafrika blir det kanske tillbaka till egypten den här gången oxå eller så blir det en överraskningsresa innan det är tebax i svedala. Man skall njuta av livet vettu!
-
@Virena 491201 wrote:
Tjohooooopppppp!
Vad skall man göra i sverige undetr tråkmånaderna? (Stefan, man kan ju allitd köra radiostyrd bil iof:wink:) Tycket att det passade alldeles utmärkt att vara hemma i 4 månader och sedan köra en favorit i repris, efter sydafrika blir det kanske tillbaka till egypten den här gången oxå eller så blir det en överraskningsresa innan det är tebax i svedala. Man skall njuta av livet vettu!
*muttrar*
PS, så såg jag att Eduazio… eller hur det nu stavas hade ett stöd för sitt knä. Men det ville inte sitta på plats, så du kanske skulle ta med ett sådant till honom. Det skulle han nog bli glad för.
Sjukt säker han är nu. -
Ja Sydafrika kanske kan vara något att hänga i granen/grenen. Men jag har sån sjuk hajnojja och det du berättade förut Virena gjorde inte att Sydafrika stack upp på förstaplatsen över preferred destinations =)
-
@sourra 491334 wrote:
Ja Sydafrika kanske kan vara något att hänga i granen/grenen. Men jag har sån sjuk hajnojja och det du berättade förut Virena gjorde inte att Sydafrika stack upp på förstaplatsen över preferred destinations =)
Äh, hajar är gosiga djur. Fråga Mårten han har varit där massa gånger och så vitt jag vet är han fortfarande hel. Jag har då inte sett att det saknas någon tugga på honom.
BTW klättringen är gryyyyyyyyyyyyyyyym! Stanna länge så kan vi ta oss en tur upp till waterfalboven. 500 bultade leder i alla svårighetsgrader. Orangefärgade klippor med mkt vinklar och vrår och varierande teknik behövs. De har tom 4or som är rolig och intressant klättring, här hemma vore en 4a en promenadstig. SA är grymt! Och du som gillar vågor, mumma. Enda nackdelen är att du inte kommer att digga lejet så mkt efteråt.
-
@Eddie 491237 wrote:
*muttrar*
PS, så såg jag att Eduazio… eller hur det nu stavas hade ett stöd för sitt knä. Men det ville inte sitta på plats, så du kanske skulle ta med ett sådant till honom. Det skulle han nog bli glad för.
Sjukt säker han är nu.Hej hopp!
Kul att höra att eudazio fortsätter att ösapå. Tråkigt med knät, han hade ju skadat handen illa, men det var ett tag sedan nu. Vilken fin bild du hade på honom på din resdagbok. Förrästen så, bliden från Sanders nya barrca. Är den schysst. Hur går det för honom. Tror att det är bättre för honom än att samarbeta med berry som hade lite otur med påhälsningar nattetid med pistolhot och dyl lite allt för ofta.
ÅÅÅÅÅÅ vad jag vill åka nuuuuu! varför bestämde jag mig för att stanna hemma så länge för:(.
Logga in för att svara.