Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klitmoller..

• dr-masse

Member
    5 februari, 2001 at 14:00

Sugen? “agger” gjorde mig mest rädd… 😉 Vilka vågor! Oj!

Dr Fegis

(som fick flash-backs till sin fet-spolning på Guincho förra sommaren av agger… så kan det gå när man är orutinerad i vågor men ger sig ut ändå:-)

• voodoo

Member
    5 februari, 2001 at 14:53

Men lilla DrMasse …No pain No Gain!! det är väl värst om grejerna går sönder vi läker ju… =o)

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 08:49

Men pyttepytte Voodo ;-), det är väl ändå präxis tvärtom… Grejer som pajjar, då e de ju bara å låta plasten tala… En fördel med Guincho är shoppen som ligger precis vid stranden, där har det handlats nytt… Mer än en gång… Till oförmånligt dåliga priser… Men ut på vattnet kom dr Masse igen…

agger var häftigt att se (fortfarande impad av vågorna), men jag skulle nog inte gå ut i de vågorna…. Så mycket kredit har jag inte… 😉

• voodoo

Member
    6 februari, 2001 at 10:22

hehe. .alltid kul med nya grejer men silvertejp Dr Masse silvertejp!! Den lilla rullen löser de flesta skador utom benbrott mastbrott och brädbrott. har testat det mot både djupa skärsår (snabblim funkar också bra) och stukningar med gott resultat, funkar tom till revor i seglet. Till småskadorna på brädan har vi också kära lilla Dr Ding som hjälper till ganska fort. Slutligen så skulle jag nog överväga beslutet att gå ut i “agger” vågorna både en och två gånger…men “agger” väcker ju sannerligen surfbegäret (ha nya hela grejer begäret) !!

• dr-masse

Member
    6 februari, 2001 at 10:39

Till Guincho medtages alltid ett par feta rullar silvertejp. Förresten, silvertejp medtages ALLTID. Need I say more?

Har dock visat sig knepigt att använda silvertejp vid mastbrott, sönderslitna (och försvunna) lattor, böjda mastförlängare och s-formade bommar. Silvertejpen måste bli snäppet bättre, helt enkelt… 😉

Att surfbegäret är väckt är det väl ingen tvekan om, vad gör vi här på konfen annars? och inte minskade “agger” det hela, precis…

• anonym-anvandare

Member
    6 februari, 2001 at 11:04

Tejpa fast nävarna på bommen och fötterna i stropparna, sen kan du rippa vesterhavets swell, jag lovar….

• monsterman

Member
    6 februari, 2001 at 11:28

Verkar vara ett trevligt ställe! Nån som vet när säsongen börjar där? När det går att surfa utan att frysa häcken av sig?

• anonym-anvandare

Member
    7 februari, 2001 at 11:58

Var är vidoklippet Agger filmat? Kallas stället Agger, och i så fall var ligger detta Agger?

• anonym-anvandare

Member
    7 februari, 2001 at 19:14

söder om klimöller

• anonym-anvandare

Member
    9 februari, 2001 at 13:16

Jag maste säga att Agger har brea vagor!! Inget tvivel!
    Men en sak som jag inte riktigt tycker passar in är den hemska musik som
    danskarna envisas med. TECHNO!!! Enligt mitt tycke hör det absolut inte ihop
    med windsurfing. Vi har väl alla sett “När vindsurfarna kommer” med den tyska
    technon. Samma sak där.. Brutalt dalig musik..

Naväl, vad gör musiken när man far se bre surfing?
    Mvh Tedan

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klitmoller..

You must be logged in to create new discussions.