Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klitmöller till Kristihimmelfärd!

• gurra1978

Medlem
    8 maj, 2005 vid 18:57

Till er som åkte dit, hur var det egentligen?

• challgren

Medlem
    8 maj, 2005 vid 21:31

Det var helt okej i Hanstholm… wink.gif

• s

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:15

Fyra av fyra dagar!
    Två dagar 6.4:a och freestyle och två dagar våg!

Torsdag: Freestyle i Thisted med 6:4:a
    Fredag: Våg vid Fiskfabriken, först 5.6 ökande till 5.0 och sist på kvällen 4.5. Västlig vind och sideshore på uppåt 2,5 meter. SÅ OTROLIGT BRA!!!
    Lördag: Freestyle i Thisted med 6.4:a. Lätt, lätt vind. Planing tidvis.
    Söndag: Våg på musselrevet med 2m “näst intill” sideshore.

Tja… var det värt de sura pengarna som Stena Line krävde av oss? Otvivelaktigt!!! laugh.gif

/Staffan

PS. Jag jobbar på en uppdatering av surfdagboken, men det är en del att skriva då jag har hela Mauiresan och våren att skriva om. Kommer snart. Så även bilder. DS.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:26

Låter otroligt gott!! Blir ju inte så lite sugen på att dra över!

Vad kostar båtresan över? Åker man från Varberg endast? Åkte över från Halmstad för många år sen men har hört att det inte funkar längre?

Blir dyrt med broavgifter antar jag?

• basse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:42

Låter jivligt gött det där Staffan. Synd att man valde Öland, inte för att det inte var kul men det hade varit roligare i Klitmöller.

• challgren

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:45

Vi fick,

Torsdag: 5.7/5.0, våg 1,5m, crosson, Lökken
    Fredag: 5.0/4.5, Våg 1.5-3m sideoff och sideshore, Vigsö och Hanstholm/Hamborg(heter det så?) fram till 21.30 på kvällen. *Fantastiskt*
    Lördag 5.7/5.0 Våg/Freestyle <1m sideshore, Kjul Strand

Åkte på onsdag natt från Stockholm och kom hem söndag morgon.
    Mycket bra resa och värd pengarna, även från Stockholm wink.gif

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 11:49

Det var mest för att ni hade en så bra nattchaffis, ah! (och dålig fotograf, kolla in den skönt snea horisonten på den i övrigt najsa bilden).

Fy f-n vad bra det var! Ser fram emot mer pix.

Danmark På!

• basse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 12:02

Det blir ju brantare fejs på dina foton Masse.
    grin.gif

• mag

Medlem
    9 maj, 2005 vid 12:03

Kan bara hålla med, en hejdundrande premiärhelg! Crossoff vågsegling i Hanstholmstrakten i söndag var inte helller fel.

Fast 1300-1600kr för en ENKEL båtresa är dyyyyyrt!
    /Magnus

• s

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:12

Svar till:

Ja, du förtjänar massor med vind så du inte kan testa din nya Chilli. Rätt åt dig!

/adde

[/ QUOTE ]

Öhh… Adde! Vilken kul Sloganizer du har hittat! Men jag tyckte den tyska versionen var ännu roligare! Jag fattar inget, men det låter ju kul med: «S.. – Teil Deines Traums.»

Hahahaha!!!

/Staffan

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:29

Helt sant! Nästa gång skall jag luta kameran ännu mer! Personer som ger ens misslyckanden efterhandskänslan av att “det faktiskt var meningen” är ju alltid extra populära i min bok (gäller allt från lama manövrar och rena vurpor till misslyckade prylköp). Skall genast ge mig in i din användarprofil och trycka upp antalet stjärnor till max.

Fejsa På!

• challgren

Medlem
    9 maj, 2005 vid 13:57

Om det är någon annan som har planer på att åka till västkusten så kan jag rekommendera drMasse som chaufför…det är bara att slagga in i bussen och vakna upp när man är framme, lagom utvilad och redo för surf. Portugisiskt temperament/tempo i bilkörningen har han.
    Se också till att han inte riggar, så att vinden ska hålla i sig(denna resa var dock undantaget som bekräftade regeln).

En miss måste jag dock poängtera och det var att bli väckt mitt i natten av kraftig inbromsning och kolsvart framför bilen då “o chauffeur” lyckades stänga allt ljus i 140km/h och inte hitta hur man sätter på det igen shocked.gif

Det tog faktiskt 5 min innan jag somnade om…

• dr-masse

Medlem
    9 maj, 2005 vid 14:01

Man vill ju testa mörkerseendet. Det var dåligt. Bromsade lite.

Kör På!

(portugisiskt trafiktemperament kan f.ö. även tillskrivas den förare som i bilkön från färjan hämningslöst helljusbländade den icke helt samarbetsvilliga bilen framför till medresenärernas illa dolda förtjusning… 😉

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2005 vid 10:56

Vi åkte varberg-grenå… 2200kr m 2 pers+bil… lite pengar, men det var det värt! Var i Krik 4 dagar vind av 4 möjliga! Rekomenderas verkligen om man vill ha lite fin plattvattensegling!

• rip

Medlem
    10 maj, 2005 vid 12:05

Jag och 5 andra BFC surfare fick också surfat 4 av 4:

tors: 7.0 SV Thisted, OK freestyle
    fre: 5.0 V Hamborg, Skitbra sideshore wave!!!!
    lör: 5.8 V Hamborg, väntade på vinden som ej kom men red lite med freestylebräda
    sön: 5.8 V-SV Krik, grymt bra freestyleställe (parkeringen vid sjön är numera åker)

Vi bodde billigt i stor stuga i Klitmöller.
    Hoppas man kommer loss för en resa till Danmark snart igen!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klitmöller till Kristihimmelfärd!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.