Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Klubb i Stockholm
-
Klubb i Stockholm
Publicerad av mr-pop på 23 januari, 2002 vid 15:39Finns det nån kite-klubb i Stockholm?
anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Skicka ett mail/inlägg till Ingo, ”Pipe69”. Han är drivande bland oss Stockholms kitare!
-
Hallo boys!!! Här är två killar som kommer göra er sällskap i vår/sommar både i klubben (om det blir någon, och det blir det väl Ingo? Vi hjälps åt) och på vattnet.
Micke o Mats -
O.k., o.k. grabbar (och tjejer?!?)! – Hej till alla Stockholmare som kitar eller har intresse att börja ;-D !
Nu finns information om ”Kitesurfskolan” ute på nätet som håller kurser i Stockholm och under sommaren på Gotland (1 juni – 11 augusti). Mer information finns på http://www.kitesurfskolan.com. Sidan kommer att kompletteras kontinuerligt.
Diskussionen kring klubben i Stockholm är självklart intressant, inte minst för oss som har träffats eller samåkt redan i sommras till olika ställen här i ”östra Sverige”. Jag föreslår följande aktiviteter under de närmaste veckorna:
1. Jag har redan börjat och fortsätter samla på en kontaktlista om Stockholms kitare. Alltså skickar dina kontaktuppgifter till mig! För att visa ”Skåne-ligan” vem och hur många vi är här uppe, tycker jag att alla ska också registrera sig på Hugo’s initiativ ”www.kitesurferclub.com” – länk Kiteprofiler och östra Sverige.
2. Om några veckor organiseras ett möte på en trevlig bar med gott öl (jag återkommer). Jag kommer just nu på en agenda med bl.a. följande punkter:
klubbens mål och organisation
allmän kommunikation
sportens säkerhet
försäkringsfrågor – Micke&Mats kanske kan hjälpa till
tävlingar/cup/events – Fredrik hade redan ett inlägg ang. Torö Wave Event
Sverige-kitesurf-förbund – diskussionen inleds förhoppningsvis under båtmässan (Falle och Christian D. vad säger ni?)Har nån av er tillägg/förslag/idéer och/eller känner för att vara med i en ledande roll hör av er. Jag initierar och organiserar gärna, men ser inte klubben som min livsuppgift – har mycket annat på gång vid sidan om.
O.k. nu är grunden lagt för en konstruktiv diskussion. Nu är det er tur, Stockholm Flysurfers ;-).
Ingo
-
jag skulle gärna vara med att starta nån slags västkustfilial, så kan vi ju få ihop det till nåt landsomfattande förbund tillsammans.
/Erik
Logga in för att svara.