Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Klubben i Eskilstuna?
-
Klubben i Eskilstuna?
Publicerad av tropic på 18 augusti, 2003 vid 18:28Läste just om massa glada entusiaster från Karlskrona som var på g att starta klubb och det påminnde mig om E-tunaklubben, som det var en del snack om för ett tag sen. Hur går det med den egentligen?
Vill asgärna att det bildas en klubb i E-tuna så finns det nåt jag kan hjälpa till med så ring mig på 0739961366
Perra
tropic svarade 21 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Hej Perra !!!!!!!!
Vi är på G. men tyvärr går det lite långsamt men det går framåt. Kan du ta dig till nabbudden på lördag, vi är ett gäng som planerar surfa då. Jag kan ringa dig på fredag så får du veta om det blir av.
MVH // Alexander E-tuna
-
Hallå, hej….klubb i E-tuna?!?
Jag har en sambo som härstammar från er metropol och har således spenderat en hel del blåsiga dagar i E-tuna utan utrustning. Nu är jag ”ditlurad” igen på (festivalen) lördag som lär bli blåsig och undrar om jag ska ta med grejjerna. Vart seglar man någonstans? Vilka vindriktningar fungerar?Vore kul att se lite nya surfdpots!
/André
-
men grabbar det ska väl blåsa sydväst på¨lördag?
Så kom över till Västerås och norra björnön, tar ju inte många minuter med bil -
Västerås är av alla bilder att döma värt ett besök.
Skulle man kunna få en vägbeskrivning till norra björnön?
Kommer från Sthlm hållet./André
-
Kör mot Västerås, när du närmar dig så du har flygplatsen på vänster sida ska du ta avfarten mot höger, sedan vänster mot flygplatsen och i rondellen svänger du höger (mot flygplatsen) sedan är det raka spåret tills du kommer fram till en korsning där tar du vänster, sedan över bron där du svänger direkt till höger! Framme voila bara att rigga
total tid från avfarten från E18 är högst 5 min.
Du kan ALLTID ringa mig så att du vet att det är värt resan! 0704405091/Micke
PS svarar jag INTE så är jag garanterat på vattnet!(minimum 6-7 m/sek)
OBS Förvänta dig INGA stora vågor bara för här blir det bara småblask sålänge det inte tutar i ordentligt -
Tack för vägbeskrivningen!
Hittar redan idag till flygplatsen…så nu bör jag hitta till surfspottet utan problem. Vilka vindriktningar är det som gäller?/André
-
SSV funkar, kan bli bra vågor vid mkt vind.
SV, klockrent.
VSV, funkar också bra
V, sämre vågor. -
OK…får se om jag kommer dit på lördag då….eller om det blir förmiddagssurf i Sthlm. På söndag ser det ut att blåsa skapligt från nord…vart kör man då?
Sundbyholm vid blacken ser ut att vara bra….någon som kan svara på vart man lägger i./André
-
Ja, på söndag blir det nog bra på Blacken. De flesta surfare går i vid Nabbudden(väster om sundbyholm). Är inte helt säker på vägen dit, får återkomma med vägbeskrivning om ingen annan kan hjälpa till. Iofs är det en vägbom i vägen, men den ska nog vara öppen om det blåser.
-
På blacken funkar alla vindriktningar från sydväst till ost.
-
Hej Andre
Vi kommer att segla ifrån Nabbudden utanför Sundbyholm på lördagmorgon,prognoserna som dom ser ut nu är mycket lovande med vind som startar på västsydväst som skall vrida till västnordväst under dagen alltså bästa möjliga vindriktning hos oss.Då Nabbudden är privat mark med en överenskommelse med markägaren har vi en vägbom som låses upp av oss tidig morgon , då många utav oss även seglar Formula vore det trevligt med ett besök utav västerås formulaseglare,och Du Andre och andra som har vägarna förbi ett utav mälarens bästa platser för segling när det blåser västliga vindar är välkommna på besök, ring gärna innan för vägbeskrivning och kolla så bommen är upplåst.Lasse sWall 073/6681504 el 016/342190 E-Tunagänget
-
Prognosen ser bra ut på söndag och måndag också!!! Nordlig vind 10m/s! Vad har hänt med mälaren? Får ju segla hela tiden nu!
-
Hej Lasse,
Ser ut som om jag kommer köra Sthlm på lördag, men funderar på att ta med mig grejjerna till E-tuna och surfa vid Nabbudden på söndag (nordligt). Blir lite sent annars att ta sig tillbaka till Sthlm dagen efter en sen och blöt festivalkväll….Har du lust att ge mig vägbeskrivning?
Hittar till Sundbyholmsbadet, men inte till Nabbudden. Finns inte med på kartan (gula sidorna heller).
Hinner du svara under dagen, vore det bra, annars ringer jag dig på lörd-sönd./André
-
Ja, ring mig! Jag gissar att min surfingpolare också är sugen. Ingen av oss har surfat i E-tuna tidigare, vad jag vet…skulle va lajbans!
Vi hörs
/Perra
Logga in för att svara.