• Publicerad av tbsurf på 25 juli, 2006 vid 19:07

Jag tänker nu börja använda km/h istället för knop

Tyckte det kändes helt ok under f2 speedchallenge tävlingarna att prata km/h
    I övriga Europa använder man endast km/h
    Under ESM i Holland i höst som ett flertal kommer åka till kommer det bla under tävlingsveckan endast pratas farter i km/h

Genom detta försvinner också dom små decimal skillnaderna vi har sett tidigare när vi har postat våra sessions
    Webbsidan slipper ju räkna om alla farter från knop till km/h och sen tillbaka till knop när jag vill titta på min session
    (gps-speedsurfing gör alla beräkningar i km/h för den som inte redan hade räknat ut det)

Så nu har jag ställt om min gps från nautisk till metrisk i ”set units” menyn och ändrat i gpsar så att den visar km/h
    På gps-speedsurfing har jag ändrat i ”settings” så att det även där visar km/h istället för knop

Ser på gp3s att jag ännu inte spräckt 60 km/h

Mitt nästa mål är ju nu helt plötsligt fullständigt glasklart

:cool2:

jester svarade 18 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • boman

Medlem
    25 juli, 2006 vid 21:15
    tbsurf wrote:
    Jag tänker nu börja använda km/h istället för knop

Tyckte det kändes helt ok under f2 speedchallenge tävlingarna att prata km/h
    I övriga Europa använder man endast km/h
    Under ESM i Holland i höst som ett flertal kommer åka till kommer det bla under tävlingsveckan endast pratas farter i km/h

Genom detta försvinner också dom små decimal skillnaderna vi har sett tidigare när vi har postat våra sessions
    Webbsidan slipper ju räkna om alla farter från knop till km/h och sen tillbaka till knop när jag vill titta på min session
    (gps-speedsurfing gör alla beräkningar i km/h för den som inte redan hade räknat ut det)

Så nu har jag ställt om min gps från nautisk till metrisk i ”set units” menyn och ändrat i gpsar så att den visar km/h
    På gps-speedsurfing har jag ändrat i ”settings” så att det även där visar km/h istället för knop

Ser på gp3s att jag ännu inte spräckt 60 km/h

Mitt nästa mål är ju nu helt plötsligt fullständigt glasklart

:cool2:

Äh lägg av du skämtar, ska vi sätta hjul på brädan nu också :-))

• jester

Medlem
    26 juli, 2006 vid 05:54

Hmmm… MEn är inte hela front-enden på gps-speedsurfing i knop? Eller kan man ändra det någonstans? Jag har iofs närmare till 70 km/h än 40 knop, så jag sympatiserar starkt med tanken att gå över till km/h… Men vi är ju på sjön, och då är det knop som gäller egentligen…

• tobhed

Medlem
    26 juli, 2006 vid 20:41
    Jester wrote:
    Hmmm… MEn är inte hela front-enden på gps-speedsurfing i knop? Eller kan man ändra det någonstans?

Settings uppe till höger på skärmen

• jester

Medlem
    26 juli, 2006 vid 20:52

Ojdå. Den hade jag missat! Thx, man! Hade ju 60+ i average oxå… Gött! 😀

• the_novice

Medlem
    26 juli, 2006 vid 21:18

Vad gör man då med sin t-shirt?
    Klart att seglingsrekord skall mätas i knop och inget annat!

• Knatte

Gäst
    27 juli, 2006 vid 06:33
    The_Novice wrote:
    Vad gör man då med sin t-shirt?
    Klart att seglingsrekord skall mätas i knop och inget annat!

Knop låter bättre, då vi snackar om vattnet:laugh:

• imported_macts

Medlem
    27 juli, 2006 vid 07:57

Tycker också att det känns främmande att snacka km/h, men det är väl upp till var och en.

• svenne

Medlem
    27 juli, 2006 vid 08:31

I resten av Europa är alla fartbegränsningar på vattnet i km/h. Så varför inte?

Dessutom när jag berättar för släkt och vänner att det inte är helt ovanligt med 30 knop kopplas alltför sällan synapserna ihop, men säger jag 60 km/h så går det hem. Så i en reklam-för-sporten-point-of-view så är det bra. 🙂

• the_novice

Medlem
    27 juli, 2006 vid 09:35
    Svenne wrote:

Den den där lilla ögruppen norr om frankrike hör tydligen inte till europa då?

• svenne

Medlem
    27 juli, 2006 vid 09:44
    The_Novice wrote:
    Svenne wrote:

Den den där lilla ögruppen norr om frankrike hör tydligen inte till europa då?

Jo, och tänk för de också har km/h! Baha! 😉

• the_novice

Medlem
    27 juli, 2006 vid 11:24

Jösses, varför har dom då mph och vänster trafik på vägarna…

• boman

Medlem
    27 juli, 2006 vid 20:35
    Svenne wrote:

Dessutom när jag berättar för släkt och vänner att det inte är helt ovanligt med 30 knop kopplas alltför sällan synapserna ihop, men säger jag 60 km/h så går det hem. Så i en reklam-för-sporten-point-of-view så är det bra. 🙂

Hmm och så säger du väl att du “brädseglar” till dina landkrabbor till vänner…;)

• jester

Medlem
    27 juli, 2006 vid 20:44

Nej! Vi åker varken bräda, eller vindsurfar. Vi speedsurfar!! Låter nästan som nåt mindre lagligt, iofs… 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.