Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Knäskada
-
Lycka till med era knän, jag är tacksam varje gång jag kommer hem hel.
Det som är farligt är roligt och det som är roligt är farligt.
Skaffa försäkring….. -
Ni som har privata försäkringar, vilken har ni och vill ni dela med er av ungefärliga kostnader och det viktigaste som ingår?
-
Jag hade en tilläggsförsäkring via Länsförsäkringar vid tillfället.
Den täcker (förutom självriskkostnaden)Sjukhusbesök
Besök hos Sjukgymnastik
Alla mediciner, ortos etc.
Resor till och från vård
Invaliditetsersättning
Ersättning för ärrDenna var rel billig, några hundra om året och inte jättehög ersättning men
det är bra mycket bättre än inget.
If ville också sälja på mig en olycksfallförsäkring men då ersätts inte skador vid skärmflygning och av någon anledning går kitesurfing under det!?!?!?!?
Den var förövrigt runt 10 ggr så dyr.Var alltså noga med att kitesurfingskador täcks och om det gör det
BE ATT FÅ DET SKRIFTLIGT för försäkringsbolag kan vara jävligt kinkiga! -
olyckfallsförsäkring är ju bara plåster på såren när det har gått åt pipan.
min sjukvårdsförsäkring kostar 100kr/mån. Då är vårdgarantin 20arbetsdagar. dvs magnetröntgen/operation inom den tiden.Jag fick vänta ca 1år på magnetröntgen i den offentliga vården
-
Lelleee;690988 wrote:olyckfallsförsäkring är ju bara plåster på såren när det har gått åt pipan.
Jo det förstås så nu har jag en försäkring hos Imaginära Försäkringsbolaget.
10 000:- om året och då försäkrar de att jag inte ens blir förkyld så nu har jag börjar flyga wingsuit!Skämt åsido, om man skadar sig tillräckligt allvarligt får man ju vård rel. omgående.
Detta är ju tyvärr en bedömningsfråga i allt för många fall så den försäkringen du har kan nog många gånger vara användbar.
Jag fick t.ex vänta 5 månader på att ta bort mina skruvar och det var inte förrän jag tog upp detta med vårdgaranti som det gick undan.
Den gäller väl tyvärr bara när man blivit lovad operation/vård men alla har rätt till den!
Logga in för att svara.