Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Koa på konfhumör?
-
gurra1978;359087 wrote:Säg upp dig från ditt säkert astråkiga Stockholms kneg och kör sopor i Halmstad istället. Det handlar bara om prioriteringar. Inga mer frågor nu. Var glad för min skull. Jag ger ju er filmer 😀
Jag ÄR glad för din skull, bara lite avis! 🙂
Skrev jag inte att du bubblade på topplistan?.. -
Inte minst sagt en förstående flickvän.
jag är lite inne på att börja jobba på sjön jobba 2 veckor vara ledig 2 + semester på det ja det låter skönt eller så säljer man lägenheten å flyttar permanent til venezuela eller nått annat shysst spot i världen.. kanske rent utav maui ja e öppen för förslag
Försten Koa du har koll på videokameror hörde jag ryktas om, du vet inget forum eller köp å sälj där man kan få tag i bra film kameror till rätt priser? -
@Koa 359034 wrote:
Japp, måste få lite surf vid skrivbordet nu när snön ligger på marken…
så man får väl bidra med lite 😉Men egentligen vill jag ha en bräda under fötterna i en hårt “carvande” bottensväng…
Hej!
Såg faktiskt “Sand mellan tårna” idag, vi är 3 st pappalediga surfers som hade hamburgare och surffilms lunch 🙂 Det är slitigt att vara pappaledig, det slank till och med ner en Nils Oscar!
Är nu grymt sugen på att det skall bli den 29 Mars så att familjen kommer iväg till Maui (som sagt var det är jobbigt att vara pappaledig)!Filmen är fortfarande klart skön med coola killar och en tjej och härlig segling från “vanligt” folk.
/ Calle
PS Jesper B är för skön när han förklarar begreppet “kook”! -
@adde 359061 wrote:
Ut på freestylebrädan och segla switch, clew first och switch clew first. träna på att hålla farten, höjda (iaf inte bara slöra) osv.
Det där låter som ett riktigt bra tips som jag skall ta på allvar! Helt logiskt.
Japp, det lär bli mycket freestyleplanka i början av årets säsong!
-
@Calle 359168 wrote:
Hej!
Såg faktiskt “Sand mellan tårna” idag, vi är 3 st pappalediga surfers som hade hamburgare och surffilms lunch 🙂 Det är slitigt att vara pappaledig, det slank till och med ner en Nils Oscar!
Är nu grymt sugen på att det skall bli den 29 Mars så att familjen kommer iväg till Maui (som sagt var det är jobbigt att vara pappaledig)!Filmen är fortfarande klart skön med coola killar och en tjej och härlig segling från “vanligt” folk.
/ Calle
PS Jesper B är för skön när han förklarar begreppet “kook”!Låter härligt, precis vad filmen är gjord för! Njuta och drömma sig bort,
kul att ni också gillar den! Tack för de fina orden, vi ses där 🙂 -
@gurra1978 359087 wrote:
Börjar tröttna på alla frågor nu 😉 Allt handlar om prioriteringar. Jag jobbade arslet av mig hela våren + sommaren och la undan över 10000 kr i månaden. Jag har Sveriges näst billigaste bil att äga, bor billigt, går aldrig på krogen, röker inte, dricker inte, köper aldrig kläder eller nått annat. Försöker att inte kolla i reklamblad och få massa onödiga ha begär. Jag har således inte massa räkningar att betala och behöver inte jobba så mycket. Detta gör att jag kan surfa mycket under Sveriges bästa säsong, dvs höst och vinter. Sen får jag gå tillbaka till arbetet som alla andra men vad jag vill säga är att det finns alternativa levnadssätt än att jobba 9-17. Åk till Norge och jobba arslet av dig i en månad och få 40000 rent. Var ledig 2 månader tex.
Säg upp dig från ditt säkert astråkiga Stockholms kneg och kör sopor i Halmstad istället. Det handlar bara om prioriteringar. Inga mer frågor nu. Var glad för min skull. Jag ger ju er filmer 😀Gogubbe där….var det jag som inspirerade dig?
Tror vi bägge har gått rätt väg i livet.
Logga in för att svara.