Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kol-alubommar?

• kol-alubommar?

Publicerad av ippa på 13 juli, 2003 vid 19:08

ni som har kört med kolfiberbom. Vilket är att föredra?
    Är det så stor skillnad som jag tror att det är?
    På stora segel ( över 7.0) kan jag tänka mig att det blir skillnad men mindre då?
    en som funderar på att köpa kol….

JOHN_J_RAMBO svarade 21 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 juli, 2003 vid 20:54

Jag har ju haft en sisådär ball alubom innan..
    Så för mig var det en grym förändring..
    Vet ej hur det är att jämnföra med nyare alubomar, kan tänka mig att det inte är någon märkbar skyllnad direkt på mindre segel, om det är någon alls vill säga.
    Men på större segel är det säkert stor skyllnad, har bara ett 6.0 som största.
    Men min kompis som har en alubom, som har 5.7 som största, så känns hans bom fjädrigare..
    Vet ej va det är för märke på den pga det ser ut som en Localspirit..fast utan deras utmärkning.
    Han köpte den på SP för ett tag sedan.
    Om det råkar vara en miss eller bara en billigare variant??
    Hursomhälst tror jag på kol! wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA