Taggad: 

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2003 vid 09:42

I mailet jag fick från hotsailsmaui fanns en pdf fil bifogad med mer fakta och pris. 8500 spänn, dock 500 kronor introerbjudande om man beställer senast i april. Tydligen en ny ännu vassare bom, ser grym ut på bildernai pdf filen./Kenta

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2003 vid 13:44

Var kan man hitta Gulftech-bommar i USA för $650-700?
    Rek. pris verkar vara $850 och inga å.f. lyckas man hitta på nätet! 🙁

Tacksam för hjälp! 🙂

//J

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2003 vid 15:26

Vet inte varifrån Per fått den prisuppgiften från, men jag antar att han gissar utifrån vad hans “Gulftech Superboom” kostade i USA för två år sedan. Den nya och rejält förbättrade “Gulftech Maximum” kan du inte hitta någonstans i USA förutom en handfull som levererats till Gulftechs amerikanska teamseglare (knappast till salu). Nästa leverans är beräknad till 1 april och dessa kostar som du redan uppmärksammat 850 USD. Med risk för att göra reklam kan jag upplysa om att första leverans kommer till Sverige samtidigt som till USA. Köper du i Sverige får du garanti, service mm som kan vara lite struligare att få från USA om din bom mot förmodan skulle krångla. Vill du veta mer kan du skicka ett email till mig: jesper.blomberg@hhs.se eller ringa 0733-169000. YO!! Jesper B

• swe-16

Medlem
    7 mars, 2003 vid 22:41

När Marcus E, Marcus R och jag köpte våra Gulftechs i april 2001 kostade i alla fall min $650 på plats i Texas. Div avgifter, tull, moms gjorde att notan till slut hamnade på 10.000 SEK +…vad gör man inte för lite performance 🙂
    mvh
    Per

• hifly

Medlem
    8 mars, 2003 vid 18:43

är det stor skillnad på kolfiber och aluminium bommar och i så fall vad förutom vikten?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2003 vid 20:28

Styvhet och åter styvhet….Inget annat påverkar så mycket vid val av bom! Utom priset då =)

• hifly

Medlem
    9 mars, 2003 vid 13:40

vad händer om man har en mindre styv bom då?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2003 vid 20:06

Vid en vindby så flexar bommen på mitten så själva bommen blir kortare, alltså får du slappare uthal och mer buk i seglet till följd att du får mer tryck när du inte vill ha det!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.