Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolförlängare? Vindsurfing.se.

• Kolförlängare? Vindsurfing.se.

Publicerad av jonasp på 29 juni, 2004 vid 13:49

Vindsurfing.se har kolförlängare som är billigare än många aluförlängare. Kol är ju häftigt o om det dessutom inte är dyrt så e det ju nästan så man köper.
    Men finns det några nackdelar? Går de sönder ofta? Ngn som provat just dom här?

viggo svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gurra1978

Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:06

På Skidsport Bromma fick jag höra att många riggar inte får ut något extra av kolförlängare. Vad han menade exakt hajade jag inte men sen sa han att typ alla på maui körde med aluminium för det håller bättre. Det kanske säger mer. Tydligen kunde folk köra sönder kolfiberförlängarna, hur man nu lyckas med det?

• swe-496

Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:21

Aluminium är ett mjukare och mer flexibelt material än vad kolfiber är,
    kolfiber är ett mer ömtåligt material för slag.

Jag har själv knäckt 2 kolförlängare, dock inte vindsurfing.se utan Neil Pryde.
    Det enda man vinner lite på är vikten gentemot aluminium.
    Sen höjer det ju coolhetsfaktorn lite att använda så mycket kol som möjligt i hela riggen:) Finns några som tom har nedhalspinne i kol:)

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2004 vid 17:12

Dom håller inte, satsa på kvalitet om du ska ha kolfiber eller ta alu om du inte vill betala mer.

• lars_e

Medlem
    29 juni, 2004 vid 17:22

Jag har en från vindsurfing.se. Har bara hunnit använda den fem gånger men den har hållit för ett par rejäla kastfall wink.gif Bra pris och jag tycker den känns rejäl fast det är kol.

• rasmus_w

Medlem
    30 juni, 2004 vid 01:48

Kolfiber har en ytterligare fördel jämtemot aluminium: Det korroderar inte i saltvatten. Å andra sidan tror jag inte mastförlängare drabbas av korrosion särskilt ofta: de torkar när man gått iland och man ser vilket skick de är i. Egentligen är det väl bara bommar som kan få verkliga problem med det eftersom det kan stanna kvar vatten i dem och att eventuell korrosion döljs av bomgummit, ända tills rören går av…

• viggo

Medlem
    30 juni, 2004 vid 06:20

Bästa förlängaren på marknaden. Slår allt i kvalité, design, funktion och prestanda! Se:
    http://www.kelapro.com
    Och om det inte vore nog så är det en svensk produkt!
    /Douglas

http://www.linsurf.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolförlängare? Vindsurfing.se.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.