-
Koll på fartyg…
Nytt för mig att man kan ha koll på fartygen så här:
http://ais3.siitech.com/VTSLite/AView.aspx
Varit nyfiken på några båtar som legat i Laholmsbukten i veckan.
Här kan man kolla.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Koll på fartyg…
Nytt för mig att man kan ha koll på fartygen så här:
http://ais3.siitech.com/VTSLite/AView.aspx
Varit nyfiken på några båtar som legat i Laholmsbukten i veckan.
Här kan man kolla.
Verkligen fräscht! Genom att kolla här innan man ger sig ut på brädan kan man ju gardera sig mot, eller i alla fall vara beredd på, kommande fartyg när man kör i farvatten med farleder! (Det hade varit bra för mig i onsdags, då jag ju fick en liten chock när jag, guppande utan vind mitt i en farled, plötsligt upptäckte ett fartyg med kurs rakt mot mig. OK, det hade kommit ändå – men jag hade sluppit chocken. För övrigt hade jag ju kunnat undvika att ö h t hamna där).
/Lars
Appen marine traffic skall ni ha! Den visar alla fartyg med AIS.
Installerad! Vilken hit!
Otroligt lättmanövrerad och snabb! Förutom väsentliga saker som positition och fart mm också kul att få alla uppgifter om fartygen direkt – inkl foto! Den kommer jag definitivt att konsultera när jag ska ut på “fartygskritiska” surfplatser som t ex Farstanäs och Skanssundet!
Tack för tipset …
/Lars
Installerad! Skönt att kunna kolla så att inte nåt polskt bulkfartyg ligger på samma våg i tex Dalen.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Koll på fartyg…
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.