Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla film från Stavanger, Norge

• donpedro

Medlem
    28 januari, 2005 vid 19:28

Fyyyfaan va cool. Ni norrmän har fanemej vågor i världsklass helt sjukt att det inte var fler ute och körde! Jävligt cool film bra klipp, och bra musik. Fan vilken hyper abstinens som slog till! Jag vill surfa! Hoppas måndags prognosen håller i sig.

• frerok

Medlem
    28 januari, 2005 vid 21:30

Snygg film! Kollade genast på “multimap” för att se vart dom håller till, men får inte ihop väderleksrapporten (sydlig vind) med dessa makalösa sideshoreförhållanden som visades..(starboard tack)? Secret spot ok, men det var nog filmat vid nordliga vindförhållanden.. Norge har ju Skandinaviens klart bästa surfspots. Sugen blir man!/Frerok smirk.gif

• tiki

Medlem
    28 januari, 2005 vid 21:56

Tack för dessa bölger! En riktigt go hjärtvärmare. Snälla norrmän bygg en autostrada till spotet och rasera alla fartkameror. Då kommer jag.

//Jonas

• fjant

Medlem
    28 januari, 2005 vid 22:03

Jag måste säga att de tre “surfsession” rullar jag sett från er är det grymmaste jag sett från våran norra del av klotet!!!
    Helt klockrena förhållanden!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Respekt!

/Fjant

• surfen

Medlem
    28 januari, 2005 vid 22:18

Det är bara att njuta! Både av musik och film. Vad är det för låt?

• diil

Medlem
    28 januari, 2005 vid 22:43

Riktigt fin film! Låten är Moby – “Extreme Ways”, och stället verkar vara nånstans nära Orre enligt vägskyltarna där i början.

• s_136

Medlem
    29 januari, 2005 vid 08:09

För detaljerad spotinfo från Jaeren, kolla in
    http://www.sbf.no/www/sider/spot/spotinfo.htm#
    Klicka på Spotsen för detaljerad info

/Martin
    Besökte Jaeren -99 och -00 och kan bekräfta potentialen på förhållandena…

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2005 vid 09:27

Det var ett stort reportage från Jaeren i Surfsport för cirkus 15 år sen…9 meters vågor…iiiiiii

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2005 vid 09:37

Nå skjønner dere kanskje hvorfor vi ikke snakker høyt om dette når vi tar svipp-turer til Varberg når det ikke fungerer på Jæren … he he he !

Hadde vært jævlig kul om fler svensker fant veien til Jæren og ble med på å gi gass og heve nivået på seilingen. Fra Varbergturene ser vi at nivået er MYE høyere i Sverige nå …

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2005 vid 09:53

Jepp – Norge ligger etter Sverige på freestyle

http://www.surfersinfo.no/index.php?act=module&module=gallery&cmd=si&img=38

• mats_o

Medlem
    29 januari, 2005 vid 10:51

Norrmänn!! Ser ut som ni får vågesgling i världsklass när det funkar bra – grattis!! Har länge varit sugen på Norge efter alla sköna bilder o filmer. Var ska man åka och på vilka prognoser? Efter att ha sett filmen här har jag känslan av att det är ett riktigt swell som ger vågen snarare än stark vind och pointbreak? När funkar det bäst? Västligt swell och nordlig vind kanske? Vore kanon om någon insatt kunde tipsa så är jag säker på att ni får se mer svenskar där! Jag kommer iallafall smile.gif smile.gif
    /Mats

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2005 vid 11:59

Det er norrbaggar i fleng i Apelvik – på tide med Svensson på visitt Norge?
    ferge Gøteborg-Kristiansand
    Reis på nordvest type Klitmøller-vind.Swell.Eller en som starter på sv-dreier til nv.

• basse

Medlem
    29 januari, 2005 vid 12:15

Har varit och vågsurfat en vecka i Stavanger och såg riktigt bra vindsurfare den dagen det blåste. Juli är väl inte bästa månaden kanske.
    För oss från Västkusten är det ju väldigt många timmar närmre till Klitmöller och därför åker man ju dit. Till klitmöller kan vi ju dra på prognos så sent som fredag kväll och få 2 bra dagar. Stavanger måste man planera och sedan sticka även om det ser kass ut (nästan alltså).

Men jag håller med…. och tycker bra förhållanden på Jären verkar mycket bättre än det jag kört i Klitmöller.

Det kanske får bli en vecka där med bussen i Augusti.

• calle_b

Medlem
    29 januari, 2005 vid 12:43

Vackert!!!

Oj så sugen man blev!!!!

• smurff

Medlem
    29 januari, 2005 vid 12:48

Cheesus! Var tvungen att se filmen flera gånger på raken. Extremt skön film. Bra jobbat. Vilka bölger ser smäckert ut. Var allt filmat vid samma tillfälle?
    keeep them coming….
    mvh edvard

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla film från Stavanger, Norge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.