Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

• calle_b

Medlem
    12 december, 2008 vid 11:59

@BigPete 520670 wrote:

Jag postar sällan inlägg på dett forum, men nu har jag svårt att hålla mig.

Anledningen att jag skriver detta inlägget har ingenting med trådens ursprungliga syfte att göra. Jag tycker att både Emma och Anna kör järnet och är jag är god vän med båda två. Dom är båda värda all cred och hjälp med sina vindsurfingkarriärer dom kan få.

MEN!

Det är upp till var och en vad man vill engagera sig i.
    Jag anser att det är viktigare att Andreas, som vindsurfurfingproffs, att fortsätta engagera sig i att hjälpa andra vindsurfare med intrimning av sin utrustning och ge folk värdefulla tips för att utveckla sin åkning. Jag vet personligen att han hjälper alla med detta, oavsett kön. Att han dessutom hjälper folk han knappt känner med boende och hyrbilar i sydafrika år efter år gör ju inte hans egenskaper som “pro” sämre, senast jag hörde efter hjälpte han alla med detta också, oavsett kön.

Att du sedan insinuerar, genom att citera en artikel i allt om barn, att Andreas är någon typ av kvinnoförtryckare tycker jag är förkastligt. Det är ett ganska grovt påhopp av någon man uppenbarligen inte ens känner.

Jag kan tillägga, för att det inte skall bli några missförstånd, att jag inte är helt neutral i frågan. Jag är tacksam andreas för allt han har hjälp mig med under åren. Inte minst för att han möjliggjorde min satsning på EFPT 2005. Andreas, Stefan Kläppe och Markus Ljungqvist är dom som har hjälpt mig att utvecklas mest, inom freestyle, under åren.

Detta är vad jag anser är de viktigaste egenskaperna för “ett pro” för oss “vanliga” surfare som du utrycker dej. Det finns fler sätt att behandla alla lika, oavsett kön, än att hålla koll på alla tänkbara undersökningar som gjorts på alltombarn.

Halloj.

Det svårt att skriva om sån´t här utan att lägga exempel och utan att det blir personliga påhopp som följd. Jag tänkte länge och väl om jag överhuvud taget skulle markera mot Andreas text eller inte, eftersom det jag sett på film och hört om honom, så är han absolut en trevlig nisse.
    Plus att jag kan missförstå och missförstås.

Sen beslutade jag mig för att markera och texten blev tuff.

Jag insinuerar inte att Andreas skulle bli en dålig pappa, citatet från artikeln är bara där som markering för att visa på att vi män, pappor som blivande pappor om vi nu vill bli det, måste tänka till på vilken roll vi har. (om vi nu vill det). Jag kan iofs förstå att det är lätt att tolka min text som en jävligt ful attack, vilket den inte är. (men det är bekvämt att tro att den är det, vilket jag insinuerar att de flesta gör)

Jag markerade Andreas, och det kanske blev för långt och snurrigt inlägg, för att jag upplevde inlägget som kränkande mot både Emmas blogg och mot hela diskussionen i sin helhet. Därav min markering av det du kallar kvinnoförtryckare. (hela makt-snacket)

För mig är detta en väldigt seriös diskussion och den handlar inte om någon är trevlig eller otrevlig, utan rättvisor eller orättvisor.

Självklart är det ett misslyckande från min sida om man den jag diskuterar med lämnar diskussionen förbannad och påhoppad, och det var inte heller min avsikt i det här fallet.

Fridens

• rasmus_w

Medlem
    12 december, 2008 vid 12:42

@DrX 520715 wrote:

För övrigt har jag aldrig förstått detta med objektifieringshysterin, det verkar ju vara förklaringen till varför alla tjejer mår så dåligt, men har någon förklarat varför?

För att det innebär att du värderas efter något du inte kan påverka i någon större grad. Om folks generella uppfattning om mig är “Rasmus, han som gör så kassa spockar”, då kan jag träna spockar som f-n och efterhand kommer mina spockar antagligen bli rätt bra. Är jag “Rasmus – den fula killen med krokiga näsan” så kan jag nästan inte göra nånting åt saken. Jag kan plastikoperera mig men man åstadkommer inga mirakel den vägen heller.

• trimmarn

Medlem
    12 december, 2008 vid 12:43

@frippe75 520677 wrote:

Lägg ner tråden.. Helt meningslös…

Började lukta off-topic på sida 2.

Någon som har tips på segelstorlek idag??
    Blå eller Vit rushguard?

Kanaha eller Kuau??

Kaffe på mambo cafè eller hemma, har makadamina nut kaffe hemma om någon vill komma förbi…

…. och …. Varför bor vissa vid stranden på spreckan när jag måste bo i Haiku…. DET är orättvist!

Vi hörs
    F

Ja DET är orättvist. En del sitter i Jeri och gnäller.. Själv sitter jag i Brandbergen och dricker neskaffe och kollar på regnet.

• carl-r

Medlem
    12 december, 2008 vid 12:49

@svennebanan 520751 wrote:

Surfslusken seglandes på en quattro är inte objektifiering. Han kan tom vara ganska lättklädd utan att det blir sexistiskt. Bara att plåta på RobRox.

Ska detta tolkas som att du tycker att Emma har fel och att Vicky gör rätt i att segla i string och att de som fotar också gör rätt och att ev bilder på seglande tjejer i sträng är schysst, eller är diskussionen helt OT?

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2008 vid 13:09

@frippe75 520677 wrote:

Blå eller Vit rushguard?]

Givetvis ska du ta den som bäst böljer din feta buk, då visar du även hänsyn till andra på starnden och vattnet.

[Kanaha eller Kuau??]
    Kör bara de du klarar av.

[Kaffe på mambo cafè eller hemma, har makadamina nut kaffe hemma om någon vill komma förbi…]
    Näe, förmodligen vill ingen hälsa på dej där heller.

[…. och …. Varför bor vissa vid stranden på spreckan när jag måste bo i Haiku…. DET är orättvist!]

Antagligen för att du åter igen varit för snål för att kosta på familjen ett anständigt boende!

Har du sett att boleåne räntan sänkts rejält här hemma, så nu kan du spendera lite extra.

Just ja, kom på att de rör ju inte dej. Du har ju inga lån på din 4miljoners villa:(

• svennebanan

Medlem
    12 december, 2008 vid 13:13

@Carl R 520768 wrote:

Ska detta tolkas som att du tycker att Emma har fel och att Vicky gör rätt i att segla i string och att de som fotar också gör rätt och att ev bilder på seglande tjejer i sträng är schysst, eller är diskussionen helt OT?

Vissa av seglingsbilderna på Vickys site var ju lite väl rumpfixerade vilket var tråkigt. Att man tar en bild på ett trick från ett gäng meters håll när hon seglar i bikini är inte så jäkla farligt enligt min mening, men om man sen väljer bilder ur serien där kroppens exponering är viktigare än trickets exponering så är det trist. Jag tycker inte att string ser bra ut på nån, oavset man eller kvinna.

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2008 vid 13:15

@frippe75 520677 wrote:

Blå eller Vit rushguard?

Kanaha eller Kuau??

Kaffe på mambo cafè eller hemma, har makadamina nut kaffe hemma om någon vill komma förbi…

…. och …. Varför bor vissa vid stranden på spreckan när jag måste bo i Haiku…. DET är orättvist!

Vi hörs
    F

Givetvis ska du ta den rushguard som bäst böljer din feta buk, då visar du även hänsyn till andra på stranden och vattnet.

Kör bara där du kan hantera förhållandena.

Näe, förmodligen vill ingen hälsa på dej där heller.

Antagligen bor ni i slumen lång från vattnet för att du åter igen varit för snål för att kosta på familjen ett anständigt boende!

Har du föresten sett att boräntan sänkts rejält här hemma, så nu kan du spendera lite extra me gott samvete.

Just ja, kom på att de rör ju inte dej. Du har ju inga lån på din 4miljoners villa:(

• mahi

Medlem
    12 december, 2008 vid 13:16

Vilken jävla geggamoja till tråd..
    Tydligt att det inte blåst på ett tag/att en del lagt av för säsongen.

• mes

Medlem
    12 december, 2008 vid 14:21

jag bidrar med ett pseudoinlägg i jakten mot tvåhundra inlägg…tjooooohoooo…

• rasmus_w

Medlem
    12 december, 2008 vid 14:25

@MrPop 520622 wrote:

Har du aldrig hört talas om retoriska frågor? :laugh:

Ja? Det är rätt kul att svara på dem.

• rasmus_w

Medlem
    12 december, 2008 vid 14:30

@frippe75 520677 wrote:

Det är tydligen alltid offtopic att klaga på sexism, men att skriva saker som “Hon får gärna bo hos mig om hon är snygg och betalar in natura” är visst ok.

Ibland har jag funderat på att hävda att sexistiska skämt är OK bara de är roliga. Fast med tanke på hur apkassa den typen av vitsar brukar vara så tror jag inte det ändrar nåt.

• swe-496

Medlem
    12 december, 2008 vid 15:12

@Rasmus_W 520436 wrote:

Mig veterligen har inga damheat körts på Kap Verde.

Kanske är så enkelt där att det inte är några damer anmälda?

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2008 vid 15:29

@Rasmus_W 520787 wrote:

Det är tydligen alltid offtopic att klaga på sexism, men att skriva saker som “Hon får gärna bo hos mig om hon är snygg och betalar in natura” är visst ok.

Ibland har jag funderat på att hävda att sexistiska skämt är OK bara de är roliga. Fast med tanke på hur apkassa den typen av vitsar brukar vara så tror jag inte det ändrar nåt.

Vart/till vem vänder man sej för att ta reda på om ett skämt är roligt eller inte?

• hollister

Medlem
    12 december, 2008 vid 15:45
    surfslusken;520793 wrote:
    Vart/till vem vänder man sej för att ta reda på om ett skämt är roligt eller inte?

Bra fråga!! Men vänd dig inte till Arne Hegerfors för den gubben har ju tidernas sämsta skämt :smirk:

• pure

Medlem
    12 december, 2008 vid 16:10

@svennebanan 520773 wrote:

Vissa av seglingsbilderna på Vickys site var ju lite väl rumpfixerade vilket var tråkigt. Att man tar en bild på ett trick från ett gäng meters håll när hon seglar i bikini är inte så jäkla farligt enligt min mening, men om man sen väljer bilder ur serien där kroppens exponering är viktigare än trickets exponering så är det trist. Jag tycker inte att string ser bra ut på nån, oavset man eller kvinna.

Det är ju betraktaren som väljer att fokusera på vad som den tycker är viktigt. Visar du bilden för nån som inte är intresserad av vindsurfingen så kanske dom fukuserar mer på hennes röv men en vindsurfare kanske fokuserar på vad hon gör för trick och sen på hennes röv.

Sida 12 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.