Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kolla in Kona i TV!

Taggad: 

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 14:57

Det var ju skönt att se att ni struntade i pumpningsförbudet, men hur kommer det sig att alla har så små segel? Med tanke på lättvindsförhållandena borde ni haft nåt större än dom där små freestyleseglen.

• aronh

Medlem
    3 april, 2008 vid 15:45

Rätta mig om jag har fel men har man inte viktklasser i Kona och man kör med ett segel per viktklass.

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:04

@Aronh 456034 wrote:

Rätta mig om jag har fel men har man inte viktklasser i Kona och man kör med ett segel per viktklass.

I så fall vägde alla i Thailand som damer eller juniorer. Kolla Patrice B, han ser rätt stor ut för att segla 7 kvm i 4 m/s.

• aronh

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:34

Störrsta storleken man har i Kona One Design är 9.0 m2 och det är för seglare 85.1 kg och uppåt. För 7.4 m2 för 65-85 kg. Dert är vad jag kan utläsa från Kona Nordics hemsida. http://www.konanordic.com/WebPage.aspx?id=102 Det är inte så stort i 4m/s håller jag med om. Men brädans långa vattenlinje kompenserar ju detta. Inte sant?*

*Ironi

• andersbq

Medlem
    3 april, 2008 vid 16:53

Min fråga riktar sig till Joachim eller Rikard som var med i Thailand, hur kommer det sig att alla hade de små seglen?

• Joachim Larsson

Gäst
    3 april, 2008 vid 18:57

Ni har helt rätt i Thailand hade man bara en storlek vilket i normal fall man inte har.

Tävlingen var väldigt social inriktat och mycket trevligt ändå.

Detta gav mersmak och tävligen utökas troligen till 60 st seglare nästa år.

Hoachim Larsson
    http://www.konanordic.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kolla in Kona i TV!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.