Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla vad det är som säljs

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2005 vid 13:49

Detta är typiskt för Markram att dra igång en sån här tråd.det spelar ingen roll vad man skall sälja så är det alltid för dyrt för många . ja går ju i skolan/har nyfödd hemma blä blä blä spara ihop pengar köp sen det ni vill ha i butik eller beggat men SLUT KNÄLLA för fan ellr börja med någon annan sport. Det är ju samma visa vara år på konfen det är FÖR DYRT KAN JAG PRUTA fan vad trött man blir tack för mig LÄnge leve mina nya RS5 3st avundsjuka nu eller ??

• mag

Medlem
    8 juni, 2005 vid 14:20

Jag tycker det är bra priser här på steffo, ibland rentav för låga priser! Det beror på vad du ska köpa givetvis men det går att göra riktiga fynd tycker jag. Pruta eller köp någon annanstans, valet är ditt.
    /M

• jahsoldier

Medlem
    8 juni, 2005 vid 16:05

menlös jävla diskussion, det e väl bara å skita i att köpa om man tycker det e för dyrt.

• markram

Medlem
    8 juni, 2005 vid 16:26

Eftersom folk inte orkar läsa mellan raderna, eller tror att jag vill generalisera, så har jag ändrat detta inlägg.
    Syftet var att få folk att kolla vad det är de köper/säljer och se om tex en fjolårsmodell är utgången, utan garanti,och kanske rentav lika ”dyr” som ny fjolårsmodell som ej använts och levereras med garanti.(Puh!)
    Vill också påpeka att det finns många riktigt bra grejer till ruskigt bra pris här på Steffo.
    Själv har jag skänkt bort master bommar brädor segel och fenor, eftersom det är hopplöst att sälja en del gammla prylar när man kan få hyffsat fräscha prylar för bra pris.

Som sagt var det var en speciell annons på en ”pryl” som föranledde detta inlägg. Prylen var lika billig ny i butik med garanti..
    Här har radats upp en mängd fina prylar till bråkdelen av nypriset, ingen jävel är väl så dum så han tror att det är dessa säljare jag riktar mig mot -eller?
    Det handlar snarare om att man inte skall vara taskig mot de som är nya i gemet och kränga på dem något onödigt dyrt eller mindre bra. Kalla det för snålhet om ni vill det kan ju faktiskt vara av omtanke.
    Om jag vart så jävla snål hade jag nog fixat så jag fick RS4-seglet från SLALOM-CUPEN i fjol -eller?
    Nä nu orkar jag inte med denna odifferentierade debatten längre, jag skall gå och pruta skjortan av en fattig student!!
    ”Kolla vad SP och de andra tar för en fjolårsmodell innan
    ni ens lägger ett bud, kan vara värt att lägga på 400spänn
    och få garanti+ kartongnytt.
    Eller kolla marknaden på windsurferen.dk”
    Länge leve de anonyma inläggen

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 18:04

Rötägg finns det överallt. Finns väl alltid nån stackare som går på det när folk säljer grejer för överpriser, tyvärr. Iofs så kan det ju vara ren okunskap från säljaren oxå.

Jag håller SÅ med om att dom anonyma inläggen börjar bli tröttsamma. JAG tycker att det är läge att det skall krävas inlogginig för att posta på forumet. *duckar för en massa rabiata anonyma inlägg*

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2005 vid 18:16

Har det någon betydelse att man är anonym ???? jag kan ju lika väl ljuga om mitt namn när man skall bli member …anonym eller inte är ju skit samma

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 18:26

Svar till:

Har det någon betydelse att man är anonym ???? jag kan ju lika väl ljuga om mitt namn när man skall bli member …anonym eller inte är ju skit samma

[/ QUOTE ]

Jo, men det blir lite svårare om man måste logga in. Jag tror att kvaliteten på inläggen ökar markant om detta införs.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2005 vid 20:58

nej det e inte svårt att logga in, det e ingen större skillnad på att va inloggad eller anonym. vissa verkar tro att alla som e anonyma ljuger, har fel eller har någon slug baktanke med det dom skriver.
    Själv är du ”jester” och bor i frillesås. Jag e jonas o bor i stockholm. nu är det bara din bild som e skillnaden på våran ”anonymitet” o den gör varken till eller från!

• jester

Medlem
    8 juni, 2005 vid 21:07

Svar till:

nej det e inte svårt att logga in, det e ingen större skillnad på att va inloggad eller anonym. vissa verkar tro att alla som e anonyma ljuger, har fel eller har någon slug baktanke med det dom skriver.
    Själv är du ”jester” och bor i frillesås. Jag e jonas o bor i stockholm. nu är det bara din bild som e skillnaden på våran ”anonymitet” o den gör varken till eller från!

[/ QUOTE ]

Jag heter faktiskt Jesper o bor i Partille…

Men då jag även har viss vana av att surfa på betydligt tråkigare sätt än vad detta forum handlar om, så vet jag vad jag pratar om. Modererade forum där det krävs inloggning är betydligt trevligare att besöka.

Du har naturligtvis rätt i att alla anonyma postningar inte är skräp, men 90% av alla ”skräp”-postningar är gjorda av anonyma användare. Så är det bara.

Som jag sa tidigare så tycker jag iaf att inloggning skall krävas. En annan orsak e ju helt klart att man ”lär känna” folk som loggat in. Skapar en bättre gemenskap, helt enkelt.

Och du måste hålla med om att min avatar e ganska cool?? wink.gif

• jahsoldier

Medlem
    9 juni, 2005 vid 06:13

Håller med Jester. Exakt vad är andledningen till att vara anonym??Bajspostandet utförs ju till 90% av anonyma.

• adde

Medlem
    9 juni, 2005 vid 07:38

Det är ju både upp och ned på beg-markanden, faktum är att saker sjunker i pris opropertioneligt mycket och det är nog det som gör att man ibland ser lite väl dyra saker under säljes. Kollar man tex på hur mycket försäkringsbolagen skriver ned utrustning per år så ”borde” 9000:- vara okej för en 04 bräda (fram tills 06:orna kommer, såklart). Men så fungerar ju det inte i praktiken. Även butikerna tvingas ju sänka sina priser på fjolårsprylar och deras pris måste ju fungera som en övre gräns för motsvarande begagnade pryl.

Bara du plockat ut det ur butiken så ryker 15-20% på årets prylar och fjolårsprylar sjunker nästan direkt ner till beg-marknadens priser. Dvs, om du köper ett nytt 04′ segel för 3500:- i butik så är det inte värt mer än de 2500:- som du får betala för samma segel beggagnat! Kontentan är att ålder och inte skick avgör priset. Märkligt men sant. Därför hör man ofta att ”Jag såg ett sådant segel för 2200 förra veckan på steffo så jag vill inte betala mer”. Trotts att det seglet var lagat och det aktuella seglet är ”nyskick”.

En annan sak som föbryllar mig är bristen på framförhållning. Förra våren sålde jag en vågbräda vars annons, bortsett från några skambud, låg obesvarad i en månad innan en prognos kom. Då, helt plötsligt trillade det in 3-4 svar på två dagar. Givetvis skulle brädan på kort varsel skickas runt i sverige, det skulle ju blåsa! Likadant med en 4.0:a i höstas. Ketchup-effekt? Inga svar (inte ens skambud) som kom första stormvarningen på västkusten (den som slutade med medelvind på över 20 m/s, oj vilken dag i läjet!) och det trillade in inte mindre än 7(!) intressenter. Kunde man inte ha insett att det förr eller senare kommer börja blåsa 4.0 och att det då hade suttit fint med ett segel? Reultatet blev ju såklart att jag sålde till den som bodde närmast…

Just nu ligger det fin-fina segel (Nickes Manic 5.0 tex) på säljes till riktiga rövarpriser. Nog måste det finnas behov av ett sådant segel ute i sverige, bara vinden infinner sig…

/adde

• pulver

Medlem
    9 juni, 2005 vid 07:42

Anledningen att vara anomym är att det ofta krånglar med inloggningen. Hemma får jag det aldrig att funka medans det alltid funkar på jobbet. Kan alltså vara en vanlig anledning. Vill påpeka att det inte är jag som är den anonyme ovan även om jag förstår hans resonemang och kan tycka att folk som kallar sig nåt sjukt namn och har en festlig bild inte är mindre anonyma de. Lägger man in namn, mail och en ort i sin profil är det däremot skillnad. Tycker jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juni, 2005 vid 08:56

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
    men eftersom det står att du heter jester o bor i frillesås i din profil så e du alltså rätt anonym o 90% av det du skriver är bajs….;)

Fast egentligen håller jag med men måste bara påpeka att bara för att man har en profil så e inte allt bra, man kan fortfarande vara anonym. man kan dessutom skaffa sig massa olika profiler o man kan ändra sitt ip uzw.

• jester

Medlem
    9 juni, 2005 vid 09:07

Svar till:

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
    men eftersom det står att du heter jester o bor i frillesås i din profil så e du alltså rätt anonym o 90% av det du skriver är bajs….;)

Fast egentligen håller jag med men måste bara påpeka att bara för att man har en profil så e inte allt bra, man kan fortfarande vara anonym. man kan dessutom skaffa sig massa olika profiler o man kan ändra sitt ip uzw.

[/ QUOTE ]

Visst skriver jag säkerligen ganska mycket skräp, men jag står för det. Naturligtvis kan man alltid komma runt inloggningar och så.

Och jag surfar i Frillesås, det är ju det som är det viktiga… wink.gif

Men ni har er fulla rätt att tycka som ni vill. Vi lever ju i ett (någorlunda iaf) fritt land… laugh.gif

• adde

Medlem
    9 juni, 2005 vid 09:17

Om man anser sig ha nått seriöst att komma med tycker jag absolut att man skall registrera sig, eller åtminstånne skriva under med nått utmärkande. Det handlar inte om att avslöja sin identitet, utan att urskilja sig ifrån alla andra som döljer sig under pseudonymet anonym…

/adde

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla vad det är som säljs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.