Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kollektivt film- och bildprojekt på fredag!

• frippe75

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:11
    Ola H. wrote:
    Diverse spots runt hela Sverige lär gå av imorgon och många lär kanske få smaka smisk av moder natur när det ger sig ut i hårdare vindar än de någonsi seglat förr.

Det vore kul om vi kunde sätta ihop vår egen kollektiva amatörversion av RedBullStorChase (nu när inte originalet går av imorgon). Alla som filmar eller fotar kanske kan skicka utvalda klipp till någon av konfens videoproducenter (Calle, Philip, MKBpeter, Knatte etc – någon som har tid och lust och anmäler sig frivilligt?).

Det skulle kunna bli ett riktigt kul tidsdokument med grymt med action.

Man kanske kan börja att lägga länkar till smakprov i denna tråd.

Hade tänkt vara ledig em för att filma. Någon som tänker dra till Torö???? Skulle kunna vara där till 15tiden.

Jag tror även att jag lyckades spela in starten till kollektivfilmen imorse på nyheterna….

-Finns det några fartyg ute idag?

-Nej som tur är.

-Tror ni att vi får se någon ute på vattnet idag?

-Nej vi får hoppas det för deras skull!

HAHAHA hur bra som helst!

• surfjohan

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:18
    Knatte wrote:
    Jag kanske skall foto/filma imorgon om vädret tillåter detta 😉 Men jag åker ingen längre sträcka från GBG för detta. Men om flera skall ut i Gbg-trakten kanske jag agerar efter lunchtid typ …

Ingen mer 70-tals disco i bakrunden bara.. 😉

• jakethewake

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:20
    frippe75 wrote:

-Finns det några fartyg ute idag?

-Nej som tur är.

-Tror ni att vi får se någon ute på vattnet idag?

-Nej vi får hoppas det för deras skull!

HAHAHA hur bra som helst!

Sjukt bra inledning – FreeRadicalsrullarna på snö kommer te sig barnsliga efter detta.

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 07:35
    Surfjohan wrote:
    Knatte wrote:
    Jag kanske skall foto/filma imorgon om vädret tillåter detta 😉 Men jag åker ingen längre sträcka från GBG för detta. Men om flera skall ut i Gbg-trakten kanske jag agerar efter lunchtid typ …

Ingen mer 70-tals disco i bakrunden bara.. 😉

70 tals disco ?? :smirk: Känner mig inte direkt träffad 🙂

Det ser ut som jag hamnar i Björlanda Kile i eftermiddag och filmar lite,efter påtryckningar av Ygge..

Edit: I will survive med Gloria Glayner kanske kan vara bra låtval, om vi skall hålla oss på 70-talet

• mbkpeter

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 08:50

Tja

Jo hade varit skitgrymt, men jag är i inlandet och säljer takpannor idag. Ingen filming från mig. Fattar inte hur de kunde blåsa av stormchase. Det var meningen att vi skulle film Living och Emma idag, hade blivit riktigt snygg film idag. Det yr löv, kargt (karjt?) landskap och riktigt “skitväder”. Gaah

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 15:20

Det var inte mycket till storm idag här i GBG:shocked:
    Men det blev ett gäng som först samlades i Björlanda, sedan blev det vidarefärd till Sillvik. Där var det lite bättre förhållanden jämnfört med Björlanda.
    Men kontentan var att jag inte fick filmat många minuter film idag i alla fall:crazy:
    Däremot kan det blivet några bra kort kanske :confused2: Har inte kört över dessa till datorn ännu…

Edit: Jag fick fångat några bra kort, Bla ett här på Fredrik_Ygge som jag tyckte om a068.gif
    Ygge.jpg

(Fredrik, mer seriösa kort kommer snart !)

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 16:55

Son total bonusinfo, så filmade aftonbladet med riktigt filmkamera ute i Sillvik, som ett svar på att GP, hade ett repotage om surfing imorse.

Så ev. skulle det bli en filmsnutt om detta i TV7 ikväll ?? Vi får se om de blev nöjda med resultatet:shocked: Just då droppade vinden och så mycket action lär han inte fått filmat…

fotograf.jpg

• dilbert

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:55

Bilder från en grym dag i Skanör.
    http://www.swanes.se/surf

/Johan

• memark

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:30

Och efter att ha sett de bilderna överger jag alla tankar på att visa mina egna… Grymt bra Johan!

• styret

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 19:34

blev inget från grönis heller. min 4.2a sitter nu bara ihop i mastfickan och tygbandet i akterliket och det var sånna överlevnadsförhållanden så det var inget att riktigt visa upp. ingen presterade väl nått vidare i seglingen och när det minskade så var det rak väst.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kollektivt film- och bildprojekt på fredag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.