Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kombinera Kiteåkning och Högskola
-
Kombinera Kiteåkning och Högskola
Publicerad av junior på 11 april, 2005 vid 14:08Hejsan!
Tänkte söka högskola till hösten, har tänkt lite på om det skulle kunna gå att kombinera kiteåkning och högskola. Finns det någon bra högskola där det finns möjligheter att åka mycket kite? Någon som kanske har vart inne på samma banor som mig och har lite tips om detta? Jag har läst naturvetenskapligt så en teknisk högskola jag är ute efter. Typ Halmstad kanske? Någon som kanske tom vet om det går att kombinera med utlandsstudier någonstans? Mycket tacksam för alla möjliga ideér.
anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Högskolan på Gotland?
Högskolan i Halmstad?
Kalmar, nära till Öland -
Var i samma banor som dig förra året… Lund skulle jag tro är bästa stället om du vill ha bra surfing o bra skola, själv hamnade jag i linköping, universitetet är suveränt, men har inte provat surfet än…
-
Pluggar själv på högskolan i malmö. Skulle vilja säga att jag sitter mitt i smeten.
-
lund eller malmö. om du inte kan hitta nån skola på näset. bo i malmö så har du inte mer än 30 min till spots från alla vindriktningar.
-
Maccan här på steffo pluggar ju i Linköping och surfar med oss vanliga dödliga som en gud.
Visst är åket bättre i skåne men i Linköping finns det goda möjligheter.
-
men vem vill bo i inlandet egentligen? 😛
e väl bara för folk som inte hittat bostad på kusten. -
Halmstad funkar fint. Du har i princip möjlighet att bo på stranden och ändå bara 10-15 min cykel till skolan.
Tekniska program finns en hel del. De som har mest utlandsutbyten av dessa är nog bygg- och energiingenjör tror jag. Men brukar gå att ordna på vilket som om man vill.
-
Bra idé!
btw någon som vet hur förhållandena för kitesurfing är i Göteborg?
jag bor i värmland, tycker aldrig det blåser här.
-
Hur långt är det till spotsen om man bor i Linköping? Finns det spots åt de flesta vindrikttningar? Är det vättern man surfar på då lr? Linköping har juh riktigt bra högskola, men halmstad/malmö/lund låter också intressant. I malmö/lund verkar det finns spots till de flesta riktningarna, hur är det i halmstad? snart sista anmälningsdagen nu, pjoo
-
jag å en polare drar till WA å pluggar när det blir kallt i sverige igen. kan nog bli en del surf där..
-
”jag å en polare drar till WA å pluggar när det blir kallt i sverige igen. kan nog bli en del surf där..”
Vad är WA?
-
Spotsen runt linköping är inte bäst på något sätt. Men dom funkar.
Med lite vilje finns det för alla riktningar.
Logga in för att svara.