Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kombinera surf och intressant resmål

• Kombinera surf och intressant resmål

Publicerad av wiseguy på 27 december, 2005 vid 11:58

Jag ska eventuellt åka utomlands i Europa tillsammans med lite släktingar i månadsskiftet sept/okt 2006. Nu kommer man ju vara en del med dessa släktingar men jag tänkte att jag kanske kunde kombinera det med att ta en Kite-kurs eller hyra surfgrejor några dagar. Vart ska man då åka? Vi har funderat på Portugal, eller Grekland (andra förslag?). Kruxet är bara att man ska kunna kombinera intressanta sedvärdheter (gärna en storstad) med kite- eller surfmöjligheter. Går denna ekvation ihop??

wiseguy svarade 18 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • woodleaflay

Medlem
    28 december, 2005 vid 09:55

Jag skall ta med familjen till Grekland och kommer nog satsa på kombination Karpathos och Kreta. Jag har inte varit där än allstå men Kreta tycker jag verkar ha det du söker. Stor ö med massor av historia, sol och bad, party om man vill, surfgrejjer och stadig vind vid den tid du skall dit. Rhodos är väl på samma sätt men kanske mer överturistigt kanske…

Egypten är ju ett annat alternativ.

• petter

Medlem
    28 december, 2005 vid 10:30

Mitt tips är Tarifa!
    Klassisk vindsurfingmark med bra surf, gott om uthyrningsmöjligheter och
    framför allt grym vind!!! Kombinera med Gibraltar eller spanska solkusten
    så blir släkten glad och nöjd. Ett par dagars utflykt till Granada och Alhamra
    rekommenderas varm, mycket trevligt och spännande!!!

• wiseguy

Medlem
    28 december, 2005 vid 20:26
    Petter wrote:
    Mitt tips är Tarifa!
    Klassisk vindsurfingmark med bra surf, gott om uthyrningsmöjligheter och
    framför allt grym vind!!! Kombinera med Gibraltar eller spanska solkusten
    så blir släkten glad och nöjd. Ett par dagars utflykt till Granada och Alhamra
    rekommenderas varm, mycket trevligt och spännande!!!

tack för tipsen boys.. ska studera dessa närmare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kombinera surf och intressant resmål

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.