Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kommer man ner till ASKIMSVIKEN numera?

• Kommer man ner till ASKIMSVIKEN numera?

Publicerad av s på 3 augusti, 2005 vid 11:07

En liten fråga till Göteborgarna.

Kommer man ner till vattnet i Askimsviken idag? Semestertider och campare kan ju ställa till det. Hur ställer sig campingpersonalen till att vi surfar där?
    Det verkar ju bli rätt riktning i eftermiddag/kväll.

/Staffan

karapp svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hstrom

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 11:15

Tja Staffan!

Jag har fått en del gnäll från en tjej/kvinna som jobbar på badet… Men dom andra som jobbar där har inte sagt nåt.. Det bästa e nog o fråga om ni får köra ner genom badet o lämna grejjerna o sen köra upp bilen…

Campingen vet jag itne hur det e med…

/Jonas

• jeppo_f

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:04

Kan man komma ner till badet nu då? Bommen ner sista biten från parkeringen brukar ju vara stängd. Eller går det att ta någon annan väg ner?

I söndags var det några som gick i från Marholen. Hur kom ni ut dit?

/jeppo

• impact

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:54

Marholmen borde väl vara bästa alternativet. Men som sagt undrar om man får köra genom campingen och om vägen är öppen hela vägen ut? Nån som vet?

Jag åker nog till fiskebäck…

Mattias

• jeppo_f

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 13:17

Jag försökte ta mig ut till Marholmen genom campingen förra veckan, och det var helt kört, trots lite tjat på tjejerna i receptionen. Enligt dom får surfarna vänta tills campingsäsongen är över.
    Dom tipsade däremot om en annan väg ut till Marholmen via Hagkroksvägen, men det visade sig att även denna väg slutade med en bom.
    Ibland verkar man däremot ha tur, och bommen vid campingen är öppen när man kommer, men något mönster i när detta händer har i alla fall inte jag lyckats klurat ut.

/jeppo

• tdk

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 13:19

Vi fick en del skit av en gubbe som jobbade på badet sist vi körde igenom badet.. Campingen kanske är medgörliga i år, men har inte varigt det andra år när jag provat.. Ett alternativ skulle ju kunna vara bommen till båthamnen/marholmen ifrån välens stugby.. Kanske en ”vanlig A nyckel” fungerar.. Vad vet jag.. crazy.gif

• karapp

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 13:55

Hej…

Var nere i askim i söndags…
    Grinden från campingen är låst… de har även satt upp en till grind när man kommer till det smala innan halvön.
    Från hamnhållet sitter det numera 2 grindar… eller om det var 3. tongue.gif

Dock funkar det med a-nyckel i alla grindar…

Och vi fick ingen skit i söndags, och vi träffade både campingpersonal och nån städpatrull.

• karapp

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 13:58

de va jag nicke å ian…

med nyckel cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kommer man ner till ASKIMSVIKEN numera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.