Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kommer ni ihåg?

• kommer ni ihåg?

Publicerad av djevulen på 4 januari, 2007 vid 17:47

kommer ni ihåg den första tiden på en surfbräda?det gör ialla fall jag,,,med en tår i ögat,det var nog 82 eller 83 ,det fanns ett “windsurfcenter” vid Margereteberg(tre mil norr om helsingborg)jag var 13 tror jag,jag å farsan tyckte det va trist å ligga å steka sig på stranden så vi tog en kurs sen va det kört,,kommer ihåg när man tog sin nya DBS-cyklen å cyklade en mil eller nåt och att man alltid behövde hjälp med å bära ner sin fina bräda,en elvström 330 på ca 25kilo,det va tider det,,,hur var er första gång,,allså er första gång på brädan alltså,inga snuskiga tankar nu!!
    Mathias

j-s svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • davo

Medlem
    4 januari, 2007 vid 20:37

Första gången ja… blött, fumligt, lite trevande, osäker mark liksom. Skämt åsido.
    För egen del minns jag inte så himla mycket…men jag började -90, tretton år gammal i Aspen utanför Göteborg. Hade sett spektaklet o det verkade spännande.
    Körde på en Vinta320 och ett par gamla segel. Dröjde inte länge innan jag hade ngt billigt skitsegel av nyare modell, typ NUP eller nåt hette det. Skaffade sedan en Tiga260 o en 5,5 Raf cam wave/slalom el. liknande. Då började den rikriga seglingen och utveckligen gick fort. Tur var väl det…o nu är det typ 16 år sedan o man håller på fortfarande! Det är ju inte bara en sport som man säger….
    /D

• j-s

Medlem
    5 januari, 2007 vid 07:21

Ja vad skall man säga! Började -79 (tror det var 1879) på en Windsurfer
    original som fadern hade köpt av Pelle Fjestad. Roxen (Sandvik) var
    platsen för skådespelet!

Kan bara spontant återigen tacka pappa för indoktrineringen!

Kan väl bara säga att det spontant känns som minst en livstid sedan.

Det bästa är att prylarna är bättre, det blir bara roligare och roligare
    och människorna som sysslar med detta blir bara trevligare och
    trevligare:smile:

Många underbara minnen har man, och betydligt fler kommer det att bli!

2007 kommer att bli det bästa året någonsin,
    Year of the Ponch and Push!:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kommer ni ihåg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.