Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kommer vinden till Sthlm i tid idag?

• Kommer vinden till Sthlm i tid idag?

Publicerad av maca på 5 juni, 2003 vid 14:58

Hinner vinden komma till Sthlm innan det mörknar idag tro. Hur är det i Västerås just nu, dvs blåser det något där nu?

Just nu verkar det inte vara så mycket tryck i flaggorna utanför fönstret och Landsort ligger bara kring 4-5m/s.

Någon som har koll, om man kan ha det överhuvudtaget idagsläget?

/André

maca svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • sunkan_

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:01

Jag skulle vilja passa på och höra efter ifall någon har koll på vinden på värtan (näsby park)

• getwet

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:03

Det enda jag skulle kunna tänka mig idag är Fituna, instabila luftlager och värme……..borde kunna ge lite, kanske.

• sunkan_

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:09

Synd bara att man inte bor i Nacka eller på bussen, Fituna känns långt bort när man är på andra sidan stan.

• gurra1978

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:13

Jag har kollat Näsaäng precis (var ute en på en cykeltur). Det var två killar som riggat upp men stod bara på stranden. Det blåste kanske 3 m/s om ens det. Det är bättre att gå i vid Viggbyholm om du nu promt ska ner. Där fick vind längre sträck och det blåste något mer. Jag tror det kommer sent ikväll. Nattsurf!?

• sunkan_

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:27

Hmm, jag är ganska sugen.. blåser det 5 m/s så är jag nöjd.. Det är ju ljust länge på kvällarna nu så jag får väl se hur det blir..

• gurra1978

Medlem
    5 juni, 2003 vid 16:14

Jag ska köra vid 2200 och framåt. Jag har aldrig testat nattsurf förut, det kan nog bli kul. Förövrigt så har det blåst upp nu, det är nog en 5-6 m/s nu.

• calle_b

Medlem
    5 juni, 2003 vid 16:31

Var kör du??? Kan juh bli viggbyholm kanske! Slutar själv kl 22.00……

På me lanternorna….

Ha d gött!!!

• sunkan_

Medlem
    5 juni, 2003 vid 16:43

Nu gäller det bara att övertyga tjejen att hon pallar att ta ungarna själv under tiden.. annars blir det nog inget för mig.. Men till klockan 22.00 så har dem ju gått och lagt sig iaf. wink.gif

• dude

Medlem
    5 juni, 2003 vid 20:32

Någon som körde på fituna idag?

/L

• gurra1978

Medlem
    5 juni, 2003 vid 22:15

Nu har man precis kommit hem efter seglingen. Det var riktigt svår segling, byigt som fan. Det blåste upp kraftigt på slutet, som lovat. Körde mellan 2200 och 2330. Det var riktigt coolt. Satt och softade vid en boj långt ute i vattnet och lyssnade på musik från en studentfest under tiden det blev mörkt. Stack ut från Viggbyholm.

• maca

Medlem
    6 juni, 2003 vid 06:31

Tror det knappt själv!!!
    Kom hem vid 17.20-tiden igår, precis när fronten drog förbi, och helt plötsligt gick Görveln av. Kontrollerade Landsort…..som fortfarande bara pendlade kring 4-5 m/s.

Fick 2,5 h surf i väldigt byigt men stundtals riktigt bra tryck i 6,3:an vid Kallhällsbadet. Det var 5 stycken ute igår, formulakillarna hade stundtals tokdrag i grejjerna, kanske lite väl mycket eller?

Helt skumma förhållanden stundtals, ett tag blåste det säkert 10-13 m/s i en 10-20 min period, stora chopp rullade i 90 grader mot vindenriktningen och det var svårt att hålla nere grejjerna. För mig med freestyle var det iofs riktigt kul, några riktigt sköna hopp.

Allt som allt ett riktigt OK afterwork-surf!

/André

• sunkan_

Medlem
    6 juni, 2003 vid 06:51

Jasså, det var det du gjorde vid bojen… Trodde nästan du vilade dig ett tag där wink.gif

Jag fick kämpa en del med kryssen tillbaka men tillslut så ordnade det sig iaf. Riktigt mysigt att vara ute på kvällen/natten sådär. Synd bara att tjejen vart lite väl orolig när jag blev borta så länge som jag blev.. men det blåste ju så vafaan..

/Sunkan

• swe-1

Medlem
    6 juni, 2003 vid 08:28

André!
    Du råkar möjligtvis inte ha fått med mitt segelfodral (NP RS3 11.0) hem?
    När jag kom upp ur vattnet vid 22.30-tiden så var det borta. Konstigt om någon har tagit det och inte mastbagen och Nickes boardbag!?!

//JIMMY

• maca

Medlem
    6 juni, 2003 vid 09:05

Nej Jimmy,
    Det vet jag att jag inte har fått med hem. Jag lindade nämligen segelfodralet provisoriskt kring mastfodralet därför att det höll på att blåsa iväg när jag skulle hemåt. Kanske lyckades det slita sig iallafall. Kolla runtomkring, kanske ligger det i buskarna i lä. Tråkigt om någon varit framme och norpat det, men det har jag svårt att tro.

Boardbagen och mastfodralet borde vara mer eftertraktat.
    Hoppas du hittar det.

Lycka till!

/André

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kommer vinden till Sthlm i tid idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.