Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kompatibel mast

• Kompatibel mast

Publicerad av senior på 27 september, 2015 vid 16:10

Ber om lite råd

Har en gammal Fiberspar mast (säkert 10+ år gammal)
    430 Fiberspar Tidalwave QT, QickTip, SDM, 40% Carbon, MCS 25, IMSC 21, Reflex response 3800+ (någon som har en susning om vad alla dessa bokstäver och siffror betyder??)

Funderar på att investera i Ezzy Cheetah.

Någon som har en susning om hur ett Cheetah 5,5 kommer att funka på ovanstående mast?

Ola

billie svarade 9 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bicless

Medlem
    27 september, 2015 vid 21:56

Jag tror det kommer funka helt ok, gissar ungefär samma mastkurva på seglet och masten. Mcs och Imsc visar mastens hårdhet när man böjer den. % visar andel fiber som är kolfiber. 3800 är indikering på responstid, dvs hur snabbt den återgår vid böjning.

• senior

Medlem
    28 september, 2015 vid 04:25

Tack

Ola

• billie

Medlem
    28 september, 2015 vid 06:35

Jag har för mig att fiberspar har lite styvare topp .Så var det på 6000 0ch 5000 serien.
    De gamla masterna brukar vara lite mer tjocka än nyare.Så om man tittar på Unifebers mastselector bör du nog köpa en ezzy mast
    http://www.unifiber.net/2011/mast-selector

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kompatibel mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.