-
Komplett utrustning saknas på torö!
Jag vill passa på att efterlysa en komplett rigg och en bräda som försvann på Torö utanför stenstranden i Söndags vid 15-tiden.
Jag blev av med riggen då jag långt ut lyckades slita ut mastfoten ur brädan i ett fall. Jag tappade kontrollen över
brädan som försvann bort fortare än jag kunde simma i kapp den. Efter 40 minuters försök att simma in med riggen
blev jag tvungen att ge upp även den. Bräda och rigg sitter alltså inte ihop.Riggen är en Simmer Style Crossover 5.7 i Grönt/Vit med en Aeron Bom. Masten är en “Vindsurfing.se” 430 cm (Kruze).
Brädan är en vit Mistral Shift, 92 liter har jag för mig.Jag tappade brädan och riggen långt ut snett utanför stenstranden. Vi letade efter bräda och rigg den eftermiddagen eftersom
vindriktningen och vågorna borde fört in sakerna i nordöstlig riktning längst in i viken bortom vågsurfarna.Är tacksam för all hjälp, om någon har erfarenhet om huruvida det är realistiskt att tro att riggen skall kunna driva
in för egen maskin så kommentera gärna denna tråden.Om ni har sett eller hört något om bräda eller rigg, ring mig på 0708815680.
Logga in för att svara.