-
Komplettera brädgarderoben…?
Ånyo lägger jag in ett (förmodat) tidsslösande inlägg…
Har idag en Starboard Kombat 97, har haft lite småfunderingar att skaffa något större för att kunna köra ca 7.5, nånting Super-X/Hawk liknande runt 110liter, (har bollats i andra trådar, och är kanske lite för nära Kombaten).
Jag har också funderat på vad jag borde skaffa som mindre bräda, vågen visar ca 74 (före jul), och Kombaten har jag kört 4.7-5.7 och trivts väldigt bra.Vissa gånger när 4.7:an börjar bli i största laget, så har den dock börjat kännas stor och bökig, därav har jag nu börjat med att komplettera segelutbudet med en 4.2:a (och kommer kanppast att skaffa mindre än det)… Jag tror inte att jag kommer att pyssla med ren vågridning (spots, förhållanden, frekvens är inte optimala…), utan jag tror att jag vill ha något som kan användas för generell hårdvind, både i chop/småvågor/större vågor (bräckt vatten: Ålands hav o skärgård), där jag kanske kan dra iväg nåt hopp (och på sikt, komma förbi den mentala spårren för looparna).
Bör jag gå bort från våg-hyllan, och titta på freestylewave istället? Starboard EVO XTV är ngt jag tycker låter hyfsat, sett från testresultat, men är det kanske en mindre Kombat jag är ute efter? (Är väldigt nöjd med Kombaten, därför känns Starboard tryggt, men kan även tänka mig en JP freestyle-wave, beroende på utbud/prisbild…).
Storleksklass, 77 (jp fsw)-80 (evo)-84 (jp fsw) nånting? 84:an känns lite för nära Kombaten, men vill inte heller gå alltför lågt i volym pga jag insett att jag inte är någon guru på den här sporten ännu…
Eller borde den optimala fördelningen vara kanske en 84fsw/87Kombat i kombination med ca 110 super-x/hawk/etc (slalom?), om man tycker att tre brädor blir alltför lyxigt…? (Kombaten införskaffades för att kunna fungera som enda-bräda, men se hur långt den planen höll…)Vad tror den samlade kunskapen som ruvar på forumet om detta?
Logga in för att svara.