Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Komplettera med en vågis?

• Komplettera med en vågis?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 oktober, 2000 vid 11:40

Tjena!

Bor i Sockholm, väger ca 98 kg. Har en F2 Air 265, använder den i 5.5 – 7.4 segelstorlekar.
    Vill komplettera med en vågis för dom dagar man kan använda mindre segel, 4.2 – 5.5/6.0, och
    F2 Air 265 börjar kännas för stor. För vågor på Torö och Väddö mest…

Har någon nåt tips om vilken volym/längd jag bör välja. Kanske några konkreta tips om brädor?
    Funderar på en kring 90 liter. Eller vågar man välja en mindre? Vill ju inte att den ska vara för liten.

/Johnny

dude svarade 24 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 15:35

Du kan ju börja med att säga vad F2 Air 265 har för volym och bredd…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 17:45

Sorry

F2 Air 265; volym 115; bredd, 63,5 cm; 265 cm lång.

• dude

Medlem
    23 oktober, 2000 vid 19:48

Runt 90 liter verkar vara perfekt. Varför inte Mistral Wave Score 88, eller den kanske är för freestyleig – jag har aldrig seglat den. Annars rekommenderar jag en ren vågis. Ett bra tips om du har råd kanske är de bräderna dansken sålt som lär vara “bullet proof”, jag tror honom för jag har kännt på en och jag tror att profsen ställer höga krav på sina vågbräder.

Litermässigt ska du nog liga mellan 80 o 90 liter. Mindre betyder att du kan segla mindre ofta med den.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Komplettera med en vågis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.