Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Komplettera med vilken våtdräkt?

• Komplettera med vilken våtdräkt?

Publicerad av lancce på 22 juni, 2009 vid 08:20

Jag gjorde ett litet impulsköp på rean på surfers i Varberg, en Rip Curl Classic 6/4 våtdräkt som jag tänkte köra med dom kallare månaderna. Min fråga hur länge jag kan köra med den på våren alltså när det för jävla varmt helt enkelt? Och beroende på det svaret hur varm våtdräkt ska jag komplettera med? Räcker det med en 3/2a, klarar den sommarmånaderna?

jagkallaspiotrellerpete svarade 15 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    22 juni, 2009 vid 13:34
    Lancce;554647 wrote:
    Jag gjorde ett litet impulsköp på rean på surfers i Varberg, en Rip Curl Classic 6/4 våtdräkt som jag tänkte köra med dom kallare månaderna. Min fråga hur länge jag kan köra med den på våren alltså när det för jävla varmt helt enkelt? Och beroende på det svaret hur varm våtdräkt ska jag komplettera med? Räcker det med en 3/2a, klarar den sommarmånaderna?

Du behöver inte köra med ngn våtdräkt alls? 😉

Nej men 6/4a klarar du dig ganska långt på. Jag hade isf kompletterat med en shorty, varför int en billig en från claes ohlsson eller stadium? (warp). Nu när du sa de ska jag faktiskt in på sommarrean och se hur många som finns kvar.
    Svaret på sista frågan är ja, på 3/2an

• lancce

Medlem
    23 juni, 2009 vid 13:01

Någon som har Rip Curl 6/4:an och kan berätta om den funkar att köra i när det blir lite varmare som t.ex. nu till helgen?
    Hade även varit intressant att höra hur pass kallt den klarar utan att man behöver lägga till ett extra lager?

• lancce

Medlem
    23 juni, 2009 vid 13:01

Ingen som har Rip Curl 6/4:an som kan berätta om den funkar att köra i när det blir lite varmare som t.ex. nu till helgen?
    Hade även varit intressant att höra hur pass kallt den klarar utan att man behöver lägga till ett extra lager?

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    23 juni, 2009 vid 15:52
    Lancce;554883 wrote:
    Ingen som har Rip Curl 6/4:an som kan berätta om den funkar att köra i när det blir lite varmare som t.ex. nu till helgen?

Haha ska du kita på antarktis eller?
    Med en 6/4 klarar du en svensk vinter. Du får självklart köpa vantar och en fin mössa. På sommaren likadant, visst det kan bli varmt om du ska ha på dig den och rigga men väl ute på vattnet klarar du dig. Blir det egypten varmt är det ju bara och skita i våtdräkten, jag siktar på att göra det till helgen. Det är mer värmen i vattnet som spelar den rollen, när man väl hamnar där i blir det lite lite kyligt fortfarande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Komplettera med vilken våtdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.