• Konfaholic

Publicerad av anonym-anvandare på 8 juli, 2005 vid 17:04

Hej mitt namn är el duderino och jag är konfaholic,
    förmodligen är jag inne på denna sidan 5 gånger per nytt inlägg dvs dom flesta gångerna så står det inget nytt

jag vet att det finns fler där ute!
    Lovar att det känns bättre om ni talar ut om era problem!
    Tillsammans kan vi klara av det!!

Tycker för övrigt att när man startar något beroendeframkallande så borde det finnas en avvänjningsklinik till hands!
    Där skulle man placeras i en miljö där inget, absolut inget, kan påminna en om konfen eller windsurfing.
    T.ex. en stuga mitt i landet, gärna i en ravin dit vinden aldrig når, så lång ifrån vatten man kan komma och definitivt utan tillgång på internet samt telefoner!
    dessutom ska alla löv vara bortplockade från träden så ifall det mot förmodan skulle komma en pust på 1-2 m/s (mer verkar inte va rimligt nu ju) så skulle detta inte synas!

styret svarade 19 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • el_duderino

Medlem
    8 juli, 2005 vid 17:06

va visst inte inloggad,

• slim_jim

Medlem
    8 juli, 2005 vid 18:08

Hej, jag heter Johan och är konfaholic.

(är oxå inne löjligt mycket…)

• oaxen

Medlem
    8 juli, 2005 vid 19:12

Jag heter Patrik och jag är konfaholic.
    Jag vet inte riktigt när jag passerade gränsen och blev beroende, men nu sitter jag fast. Borde inte sittande regering ta sitt ansvar och erbjuda någon form av rehabilitering?
    Jag är dessutom s k “blandmissbrukare” och missbrukar också väderprognoserna, särskilt Foreca, Båtväder Plus, WindGuru, DMI etc.
    Funderar på att pröva tolvstegsprogrammet.
    Vi kanske skulle starta AK – Anonyma Konfaholics.
    Fast det kanske kan bli lite vind i slutet av nästa vecka så att man äntligen kan få sig en fix. Hoppas!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 09:59

jog är också konfaholic.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 13:14

Jag är AK…Jag har till och med börjat missbruka på jobbet..

• Knatte

Gäst
    9 juli, 2005 vid 14:06

Börjat missbruka på jobbet wink.gif
    Det var många år sedan, man började kolla upp konfen på arbetstid. Så med den definitionen så liggar jag väl riktigt risigt till smirk.gif

• _frippe_

Medlem
    9 juli, 2005 vid 17:36

OK, jag erkänner… Men jag håller på och jobbar bort behovet av att läsa alla inlägg, särskilt i trådar som egentligen inte borde intressera mig alls. Jag har dock redan fått ett återfall och var nyss inne och läste några svar på tråden om segelreparatörer i Skåne… crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 17:40

hahahaha
    inte ofta jag lämnar en tråd oläst, det skulle va på kite -eller formulaforumet isåfall!!!

• tdk

Medlem
    9 juli, 2005 vid 18:11

Visst är man heltorsk på konfen. Nästan lika illa som prognoserna.. Även om att man vet tiderna när det uppdateras, så kollar man flera gånger imellan ändå.. Men seiöst, hur grymmt e det inte här då? wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 18:31

Om man till och med är inne på Konfen en lördag kväll, då är det ett SÄKERT BEVIS för att man är totalt konfaholic!!

• imported_macts

Medlem
    9 juli, 2005 vid 21:22

Hej,

Jag heter MacTS, jag är konfaholic……

• ola_p

Medlem
    9 juli, 2005 vid 21:28

Svar till:

Om man till och med är inne på Konfen en lördag kväll, då är det ett SÄKERT BEVIS för att man är totalt konfaholic!!

[/ QUOTE ]

Konfen, lördagkväll, va? vem? vad? jag? blush.gif

cool.gif cool.gif

• rambo_johnson

Medlem
    9 juli, 2005 vid 21:34

Svar till:

Hej mitt namn är el duderino och jag är konfaholic,
    förmodligen är jag inne på denna sidan 5 gånger per nytt inlägg dvs dom flesta gångerna så står det inget nytt

jag vet att det finns fler där ute!
    Lovar att det känns bättre om ni talar ut om era problem!
    Tillsammans kan vi klara av det!!

Tycker för övrigt att när man startar något beroendeframkallande så borde det finnas en avvänjningsklinik till hands!
    Där skulle man placeras i en miljö där inget, absolut inget, kan påminna en om konfen eller windsurfing.
    T.ex. en stuga mitt i landet, gärna i en ravin dit vinden aldrig når, så lång ifrån vatten man kan komma och definitivt utan tillgång på internet samt telefoner!
    dessutom ska alla löv vara bortplockade från träden så ifall det mot förmodan skulle komma en pust på 1-2 m/s (mer verkar inte va rimligt nu ju) så skulle detta inte synas!

[/ QUOTE ]

Konfaholich, haha, va fan tror du jag är då???, fast jag har lyckats använja lite senaste tiden…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    9 juli, 2005 vid 22:02

en fjant

• rambo_johnson

Medlem
    9 juli, 2005 vid 22:51

Svar till:

en fjant

[/ QUOTE ]

haha

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.