Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kong Quick release

• Kong Quick release

Publicerad av brickan på 6 juli, 2004 vid 12:14

Är det någon som känner igen den här eller kör med en?
    Tillverkaren säger att den lämpar sig för kite men frågan är om den gör det?

sidpiraya svarade 20 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • sidpiraya

Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:20

Står max 150 kg på den, och om jag inte har hört fel så kan det dra på med ett par hundra kg mer i allafall när man laddar en ORTOPEDLOOOP eller liknande.

/Michael

• hengo

Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:21

vet faktisnt inte men ajg tycker den ser rätt safe ut?
    var hittade du? pris?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:37

Svar till:

Står max 150 kg på den, och om jag inte har hört fel så kan det dra på med ett par hundra kg mer i allafall när man laddar en ORTOPEDLOOOP eller liknande.

/Michael

[/ QUOTE ]

150 är normal användning. Max är 1000kg och då går nog ryggraden av innan…

• brickan

Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:38

Hittade den i en båt facktidning IBI (International boat industry)som jag tycker ioförsig inte lämpar sig att annonsera till kite folk i men så var det.
    Jag hittade återförsäljaren i sverige http://www.northstar.se har mailat om prisförfrågan men han har inte svarat.
    Bifogar en lite bättre bild och återkommer när jag fått pris.
    Kong tillverkar detaljer till klättring och räddnings utrustning för alpint bruk för den som undar men det betyder ju inte att dom har koll på kitesurfing.

• wipeout

Medlem
    6 juli, 2004 vid 12:53

Jag såg sådana i danmark…. de är sjukt billiga. Under hundralappen. Om de håller/funkar vet jag inte.

• _dave

Medlem
    6 juli, 2004 vid 13:05

Used one for a while. I had to file it here and there to keep it opening smoothly. It looks fool proof but it isn’t! I wouldn’t trust it. Buy a Wichard.

Dave

• brickan

Medlem
    6 juli, 2004 vid 13:42

Tror det jag med verkar vara en bättre kopia av en pistolhake som tur e har jag en wichard.

• walle

Medlem
    6 juli, 2004 vid 14:39

säger bara:
    bars3.jpg grin.gif

• hengo

Medlem
    6 juli, 2004 vid 18:32

jamen kan du kroka ur med det där?

vafan bättre å köpa ett hyffsat billigt shackel, sen kör man först den vanliga loopen i hängselehaken (som vanligt) sen krokar man bara i shacklet från hängseletampen nånstans till selen, bara för att hålla kvar kroken i haken. Sen rycker man shaklet när man ska hooka ur osv…

• joje

Medlem
    6 juli, 2004 vid 19:05

hoppas du skämtar Hengo, kunde inte skrivit något mer obegripligt med uppsåt ens. Ta det en gång till….

/Jo

• sidpiraya

Medlem
    6 juli, 2004 vid 19:19

Det är ju solklart.

Chicken i vanliga kroken och en shackel på undersidan i stället för översidan så är man fast i fall man råkar losna från kroken, men samtidigt kan man lösa ut den och köra unhooked.

Med den lösningen behöver det inte äns vara shackel funkar med vanlig kabinhake efter som orginal quik release fortfarande finns kvar.

/Michael

• honk

Medlem
    6 juli, 2004 vid 19:42

Tjoho, idag fick jag känna på ”the power of suicide leash” för första gången… lurig känsla att flyga baklänges med draken fastsittandes i ryggen på en smile.gif Man blir helt klart disorienterad..

• joje

Medlem
    6 juli, 2004 vid 19:54

Jo Honk det ver GÖTT tryck en stund där… Jag var, ska vi säga tidvis överriggad? med 14m….
    Som tur är e de flesta kajtare så foto-kåta att jag fick ha de större vågorna lite längre ut för mig själv. Jag rädd??? …näää ää ä jo lite.

/Jo

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2004 vid 10:48

Jag har kört med en sådan som jag köpte på Watski i Gbg -02 för 225kr. Det är en riktig QR som kan öppnas under full belastning. Funkade hur bra som helst för mig utan något filande. Tappade den dock i havet då lina jag satt fast den i spreader baren gick av.

Andreas

• melker

Medlem
    9 juli, 2004 vid 10:50

Vart finns dom att köpa ? Finns dom i Malmökrokarna ?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kong Quick release

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.