Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Konsten att slöra lagom djupt

Taggad: 

• Konsten att slöra lagom djupt

Publicerad av anonym-anvandare på 28 juli, 2003 vid 11:04

Hej

Jag hade tävlingspremiär i mellansvenska i Öregrund. (Det gick väl så där… men det var kul och perfekt vind!)

Jag har en teknikfråga:
    Banan hade kryssboj och sedan en typ slalomslörbana med två bojar att runda.
    Med den rigg-trim-vind-teknikkombination som jag hade lyckades jag inte gå
    ner mot nästa boj direkt på slören OM jag stod i ytterstropparna.
    OM jag däremot klev i fegisstroppen och lyfte lovartskanten en smula med framfoten
    gick det att gå direkt mellan bojarna.

Hade det varit bättre att köra fortare men längre väg genom att stå kvar ute på kanten?
    Borde jag kanske ha haft större segel/annat trim (N3 10,4 hårt draget, de flesta hade 11,0)?
    Hur gör man när vinden inte riktigt räcker för att gå så djupt man vill?

Hälsningar
    Jan-Erik

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2003 vid 08:38

Jag har också en fråga angående slör. Hur djupt skall man slöra? Går man ned mot läns tappar man väl fart? Är det inte bättre att ha fart och eventuellt gippa en gång för mycket?

Mvh
    Björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Konsten att slöra lagom djupt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.