Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › konstigt färgad kite???
-
@Milkman 522968 wrote:
Äh, ifall den är ny så behöver du nog inte oroa dig. En färg kan ta slut under en Produktionsomgång och då är det inte säkert att de kan välja färg till nästa. Istället får dom ta någon färg som duk-tillverkaren har inne. Det vet dom ju inte när de tillverkar kataloger etc. Eller så lägger man till en färg helt enkelt.
För Nobile så hade men en speciell teamfärg som inte fanns tillgänglig, sen strulade man till det och skickade team-kiter till oss distar, och vnliga till teamet 🙂 Så en sändning fick jag bara svart/vita kiter.. Skitsnygga, men Mike hade nog gärna fått dom annars.
Kuriosa är att du bara kan få ”exakt” färg på rullar i max 1000m i taget, det är väldigt otroligt att två rullar får exakt samma färg, utan det är alltid småvariationer förutom om man använder fiberns färg, eller vitt. Fast har man inte två rullar brevid varandra så spelar det ju ingen roll förståss. 🙂
Helt klart bästa svaret hitills 😀 tycker bara att det är konstigt att dom skulle tillåta sådan diff i systemet utan att meddela konsumenterna..
-
skejtar_henke;522975 wrote:Helt otroligt att man inte kan välja färg när man köper en så dyr produkt? Eller är det bara jag som tycker det?
Är väl inte så konstigt…
Om alla kites var custom skulle de kosta dubbelt så mycket.
Men va fan spelar det för roll.
Tänk dig Aaron på en rosa bow-kite med gröna elefanter köra sina feta trick.
Fler skulle nog välja den kiten än en fet svart med dödskallar som en nybörjare tragglar med… :laugh: -
the ozone kites are not twice as expensive for custom colours… ?
-
@r3wefew 522967 wrote:
aa skulle köppt svenskt.. men kiten ligger för tillfället hemma hos mig. vore kul o veta vad det e för något de sytt ihop..
Hade du köpt kiten i svedala hade du enkelt kunna välja färg men det e säkert inge fel på revolvern. Cabrinha brukar alltid släppa några limited edition kites villket endast berör färgen. Jag brukar alltid välja limited edition om jag kommer över. Tycker de kan vara lite kul med udda färger. Sen e de lite komiskt att endel dissar utan att egentligen veta ett enda skit. 😀
-
@skejtar_henke 522975 wrote:
Helt otroligt att man inte kan välja färg när man köper en så dyr produkt? Eller är det bara jag som tycker det?
Håller med. Det är nog så att våra kära kite återförsäljare, som det finns ganska många av, inte har råd att ha så många kites i lager som det skulle krävas för att man ska kunna välja specifik storlek i den färg man har tänkt sig.
Så tycker iaf jag att det brukar vara när jag har köpt kites.
Men som sagt det spelar ju inte så stor roll.
-
biltema har bra plåtfärg också, men skulle ändå vilja kunna bestämma färg om jag nångång skulle slösa pengar på en ny bil.
Om inte jag fattat helt fel så hör det till standard att man kan bestämma färg å mönster på fallskärmar å paragliders.
Självklart kan man bestämma färgen själv på FS kitesen, kostar inte särskilt mkt extra men man måste vänta på att dom gör just din kite vilket tar ett antal veckor tyvärr. För att göra lite reklam så kan ni ju kolla in http://www.flysurfer.com där man kan färgsätta kitesen som man vill.
-
@Boardtalk 523154 wrote:
Håller med. Det är nog så att våra kära kite återförsäljare, som det finns ganska många av, inte har råd att ha så många kites i lager som det skulle krävas för att man ska kunna välja specifik storlek i den färg man har tänkt sig.
Så tycker iaf jag att det brukar vara när jag har köpt kites.
Men som sagt det spelar ju inte så stor roll.
Vad jag vet så är det så att återförsäljarna inte får välja.. Utan dom får vad dom får…
-
Jag får inte välja på Nobile. Men kan välja i detalj på Ozone. Olika beroende på fabrik/märke med andra ord.
Men jag har inte råd att ligga med alla modeller, storlekar OCH färger på lager. Men på de kiter jag har fler än en färg inne på så går det ju att önska.. -
Ja det är klart att man förstår det.. Sverige är ju inte största kitelandet i världen direkt. Inge var ingen diss mot nån som importerar kites. Förstår ju att man vill ligga på ett så lagom lager som möjligt.
Men jag menar att om man lägger beställning långt innan så är det ju lite konstigt att man inte kan välja. Jaja ingen stor grej och kan givetvis leva med färgen. Alla kites jag har fått har däremot varit jävligt snygga. Måste betyda att importörerna har bra smak :). Det var bara en tanke ju.
No big deal som mcdonalds reklamen säger..
Logga in för att svara.