Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Konverter Soligor 1.4x kontra 2.0x??

• Konverter Soligor 1.4x kontra 2.0x??

Posted by Knatte on 29 juni, 2009 at 09:14

Någon som har testat både 2.0 och 1.4 varianten och kan uttala sig om kvalitet och skillnad mellan dessa?
    Jag fotar med 1.4x på ett Canon EOS 70-200 mm F4L och är nöjd, men funderar på om inte ett 2.0x skulle passa in fint hos mig också:wink:

Uppfattningar och omdömmen om just Soligor 2.0x tas emot tacksamt!!

Knatte replied 15 years, 5 months ago 1 Member · 5 Replies
  • 5 Replies
  • getwet

Member
    4 juli, 2009 at 06:58

Halloj Knatte!

Jag har införskaffat en Soligor 2X för ca 2 månader sedan och är oerhört besviken på den. Ska skicka in prover till Cyberphoto för kontroll om det möjligen är något fel eftersom den är markant sämre än min gamla Kenko 1.5X.

Känns lite trist eftersom Cyber lovordat den (samt antal medlemmar på fotosidan), men som sagt det kan vara något fel på det ex jag fått, vi får avvakta och se.

• Knatte

Guest
    4 juli, 2009 at 12:52
    getwet;556898 wrote:
    Halloj Knatte!

Jag har införskaffat en Soligor 2X för ca 2 månader sedan och är oerhört besviken på den. Ska skicka in prover till Cyberphoto för kontroll om det möjligen är något fel eftersom den är markant sämre än min gamla Kenko 1.5X.

Känns lite trist eftersom Cyber lovordat den (samt antal medlemmar på fotosidan), men som sagt det kan vara något fel på det ex jag fått, vi får avvakta och se.

Aj då :blush: Jag som precis står i begrepp att lägga en beställing på en sådan på Cyberphoto:smirk:
    Har ju bara sett positivia omdömmen av den hittills?? Undrar om jag inte chansar ändå.. Uppfyller den inte kraven så får jag ju bara reklamera tillbaka:cool2:

• getwet

Member
    4 juli, 2009 at 16:10

Jag ska ta fram några bilder med och utan converter så att du får se, samt med min gamla Kenko.

• Knatte

Guest
    4 juli, 2009 at 16:12
    getwet;556982 wrote:
    Jag ska ta fram några bilder med och utan converter så att du får se, samt med min gamla Kenko.

Gärna:laugh: Har du pratat med Cyberphoto och vad har de sagt i så fall?

• Knatte

Guest
    9 juli, 2009 at 10:42

Det lär inte bli en Soligor konverter i alla fall… Typ minst en månades leverranstid på dessa, eventuellt ännu längre ingen vet, då det verkar vara totalt kaos och inge vettiga besked från Soligor/Kenko fabriken:blush:
    Får försöka hitta något annat kul istället:smile:

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Konverter Soligor 1.4x kontra 2.0x??

You must be logged in to create new discussions.