Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Konvertera film

• Konvertera film

Publicerad av burnsomerubber på 10 juni, 2009 vid 17:11

Jag har en film som en kompis gjort. Det är ett råmaterial som skall redigeras. Jag tänkte lägga den på en dvd så att man kan visa den i en vanlig dvd-spelare.

Jag har kopierat filmen till min hårddisk. Sen tänkte jag bränna den, men då säger programmet att filmen är för stor, den liggger på 4,8 Gb och det får väl bara plats sisådär 4,5 på en dvd-skiva.

Finns det något käckt program som man kan konvertera filmen i så att den inte tar riktigt lika stor plats? Så att den får plats på en dvd?

Filmen är ett antal vob-filer som den är nu på hårddisken. Dessa skall alltså konverteras till vob-filer igen, men de skall alltså få plats på en dvd-skiva.

Tusen tack för alla tips och förslag!
    bsr
    :confused2:

steffo svarade 15 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • neven

Medlem
    11 juni, 2009 vid 12:39

Det var längesen jag gjorde nåt sånt men virtualDub borde eventuellt kunna fixa biffen.

Annars är det väl något lite mer advanced program som Adobe Premiere som gäller (kanske räcker med Adobe Media Encoder som kommer med)

• ulriken

Medlem
    12 juni, 2009 vid 20:52

Testa Dvdshrink!
    Har använt detta program för
    att säkerhetskopiera min dvdsamling, dvs filmer från ca 7,5 gb till 4,7 gb.

http://www.snabbstart.com/download/dvd-shrink

• steffo

Medlem
    16 juni, 2009 vid 11:34

Prova Super eller Handbreak
    Lite osäker dock om Handbreak kan skapa vob filer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Konvertera film

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.