Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Konvertera PB till Tuttle?
-
Konvertera PB till Tuttle?
Publicerad av jester på 17 mars, 2006 vid 13:57Hejs!
Är det någon som för billig pening har möjlighet att konvertera en PB-fena till Tuttle?
rasmus_w svarade 18 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jester wrote:Hejs!
Är det någon som för billig pening har möjlighet att konvertera en PB-fena till Tuttle?
Är det ingen som hugger på din curtis?
/Pugge
-
Vet inte. satte precis ut annonsen, men om någon fixar den till Tuttle billigt o bra, så är det ju bättre. För jag trivs kanon med fenan
-
Jester wrote:Vet inte. satte precis ut annonsen, men om någon fixar den till Tuttle billigt o bra, så är det ju bättre. För jag trivs kanon med fenan
Ett tips om den inte hinner bli såld så ta med den till Haga kristiflygarhelgen och lägg den i fyndrutan där den förhoppningsvis inte blir gammal, med tanke på speedtävling osv./Pugge
-
Det finns en bra GDS giud här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=4613&highlight=%22konvertera+fena%22
Visserligen till PB men principen borde ju vara densamma.
-
Fenan lär jag bli av med, men helst vill jag behålla den. Postade själv en beskrivning på hur man bygger om tuttle-boxar för ett tag sedan. Problemet är att jag har tummen smack i mitten av näven… Varför tror ni att jag jobbar med datorer, för?? 😉
-
Om du har en hög med gamla surfsport liggandes så hade Patrik Lind (Oåxen här på konfen) med en artikel om hur man gjuter nya fenhuvuden till sina gamla (us-box) fenor. Jag vill minnas att han använde själva boxen som gjutform.
För att göra om power till tuttle så måste man nog däremot slipa ner fenhuvudet lite innan man börjar gjuta.
Logga in för att svara.