Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Köp och sälj är dansk nätshop (igen!!)
-
Köp och sälj är dansk nätshop (igen!!)
Publicerad av jonasp på 17 oktober, 2004 vid 16:35Trodde dom hade slutat men näe! Varför inte annonsera som alla andra affärer? Snålt tycker jag.
Fast det e klart, den här gången näms ju inte de kända pappkassarna och det var ju dom vi störde oss på förra gången!PAPPKASSE-junk..
smurff svarade 20 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Om det är skaten du pratar om så är det ju ingen affär som säljer den utan en privatperson, och dom ska väl också kunna sälja här även om dom är danska?
-
nä det e inte skaten.
Its da mottafakking neoprene.. säljs av surfstore, email e info@surfstore.dk och kollar man http://www.surfstore.dk så e det ngn slags kampanj för samma grejor.
Har inget emot danskar som personer, bara lite avundsjuk på deras västkust. -
Jag kan tänka mig att tycka illa om själva företeelsen att danska butiker “annonserar” via köp och sälj. “Nyt i pappkasse” var bara droppen som antände bensindunken.
Fattar inte danska shoppar att betala för sina annonser? Spammar dessa shoppar på de danska forumen?
Jag blir irriterad.
/feg
-
Jag tycker det suger att danska butiker inte betalar för sina annonser som alla andra seriösa handlare. Nån som har en ide hur vi kan få stopp på detta?
-
Meddela dom vad som gäller och konskvent lägga deras annonser i en pappkasse som vi dränker i öresund!
Fast det kan ju räcka med att ta bort dom.. -
Egentligen kan väl ingen göra nåt, det går ju inte direkt att hindra folk att lägg upp annonser…
Vad det handlar om är ju att moralen/etiken hos dessa danska näringsidkare suger. De borde ju kontakta Konfmaster och kolla hur de kan lägga upp en banner eller vafan man vill kalla det.
Om Konfmaster själv anser att detta är ett problem så kan han ju kontakta handlarna i fråga och snacka med dem.
Det vi som enskilda steffo-surfare kan göra är att inte handla via dessa “ful-annonser”, dvs bara att “rösta med fötterna”./feg
-
Tror inte det funkar riktigt att rösta med fötterna. eftersom annonsen är gratis på köp/sälj så räcker det med att de säljer en omaka våtdräktsko för att de skall tycka det är toppen att annonsera. Jag skrev ett mail till företaget och undrade varför de inte annonserar med banners som andra seriösa återförsäljare. Kanske fler kan göra
-
Nordens araber – vad förväntade ni er egentligen!
-
Surfstore.dk spammer også danske forum og har fået mye kritik for det, uden at det ser ud til at hjælpe.
Surfstore er en parasitt på ethvert surfforum – bare synd at de nok skal få solgt lidt af sine produkter
STAY AWAY!!!! -
Personligen har jag inga problem med att surfstore kastar in sina erbjudanden även här. Jag läser nästan bara köp och sälj samt surfersparadise-katalogennär jag skall handla något. Blir mer irriterad med företag som inte exponerar sina produkter och som man själv får tjata på för att dom skall vilja ta hem exempelvis en boardbag i någon speciell storlek. Tycker det är bra att man inte missar några bra dealer om man är köpsugen. Det är bra med många erbjudanden från många håll. Tycker jag.
-
jo men det är ju trist att de inte kan stödja dom här sidorna genom att köpa reklamplats. Om alla shoppar i sverige och danmark (det är en hel del faktiskt) skulle lägga ut sina varor på köp o sälj skulle vanliga annonserna försvinna i mängden.
Jag skulle tycka likadant om det var sp som gjorde såhär men det gör dom ju inte. -
Har du fått något svar? Danmark e för nära tyskland för sitt eget bästa…
-
Allm. “flame”-ning… Jag är inte förvånad överhuvudtaget över danskarnas snikenhet. Det är mer regel än undantag tyvärr… Man hittar det på alla områden. Jag jobbade i Danmark i 7 månader och i affärlivet var danskarna maktgalna/sparkande nedåt/slickande uppåt och snåla. De drog sig inte för att rippa en kund in på bara skinnet. Om man kom på dem i deras försök och påpekade att det kanske inte var så fördelaktigt för båda parter så blev de helt vansinniga… (Min erfarenhet baseras på bankverksamhet) Däremot fanns det ju förstås enskild individer som var mycket trevliga!!! Jag funderade mycket på varför denna attityd till andra och speciellt svenskar. Några idéer var gamla krig mellan Sv o Danmark. Skatteskillnader mellan länderna. T ex en dansk bil för en dansk utan lastbilregistrering kostar inköp + 180% i skatt. Dvs en volvo är svindyr!! Och min VW Polo-99 framstod plötsligt som en lyxbil. Icke danskregistrerande bilar blev snabbt offer för avundsjuka danskar läs repa! – (man förstår iof varför de reagerar…) Men den anledning som gör att beteendet är annorlunda mellan svenskar o danskar har jag inte själv kommit på (ingen förvånad!?) utan fått av en äldre skåning som påpekade att Danmark är litet och att Sverige är stort. Senskar är i grunden bönder som hjälper sina grannar för att de vet att de behöver hjälp själva vid nödsituationer. I Danmark finns inte jord för alla så de har inriktat sig på handel – köp billigt o sälj dyrt! Dvs själva grundsynen på sammarbete o handel är olik den i Sverige. Kan man utnyttja något så gör man det! Då är man hjälte för det krävdes för att överleva. Denna tanke verkar ha överlevt in i nutid och därför ser vi just en dansk firma på en konf annonserandes i privat annonserna isf att ge en liten slant till admin o annosera som alla andra (läs svenska företag). Kan man utnyttja en lucka så gör det… Därför skall man heller inte tro att de kommer att ändra på sig i sitt beteende, just därför att det är självklart för dem att bete sig på detta helt naturliga vis. Hoppas detta kan förklara ett o annat! /Fluff
-
Hört denna då? Danskar bosätter sig i Malmö, lyfter svenska bidrag (bostadsbidrag/akassa), köper svenskreggad bil och jobbar svart i Danmark!!!
Dvs svenskar på pappret, utan jobb.
De e sant, (från första hands info).Håller med föregående! många är idioter i jobbsammanhang/ snikna och opålitliga. Har själv haft många kolleger i Danmark, och ett kort tag oxå jobbat för dansk firma.
(Hoppas slippa det i framtiden). -
Dock slänger ju en del svenska (garage) shoppar in anonnser här oxå ibland. inte mig emot dock, konfmaster har andra synpunter iofs antar jag.
Logga in för att svara.