Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › köp-och-sälj-spam
-
köp-och-sälj-spam
Publicerad av woodleaflay på 2 maj, 2005 vid 07:31Vad skall man säga om Mads B som lägger in 15 anonnser av fabriksnya riggsaker på “köp och säjen”? Det är väl inte riktigt meningen? Det skall väl vara en privat anonnssida där man kan hitta sådant som inte finns i butik. Som det är nu spammar han ju ner en hel sida och det blir svårare att hitta det som skall vara på sidan.
Moderator får ge honom en varning tycker jag!
jacob-holmqvist svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Ja jag tycker också det är fördjävligt. Det är ju faktiskt en privat anonssida och inte ett forum för danska surfaffärer. Har kommenterat det flertalet gånger för honom utan gehör.
-
Jag tycker att dom få gånger det finns något intressant eller prisvärt på köp och sälj så kommer det från andra sidan kattegatt!Ok inga surfaffärer skall få sälja utan att köpa in sig men helt ok med teamseglare.
Kör hårt danskar mer “stadig ny ikke brugt i bubbleplast”
-
Mads Björnå är inte surfhandlare, sponsrade seglare måste väl få sälja sina grejor också?
-
Visst kan han få det om det är det vi användare av forumet tycker. Jag är inte ute efter att vara diktator men det är skillnad på en vanlig privatsäljare och en som lägger in hela segellinjer och flera kompletta riggar helt i nyskick och kanske bör det regleras.
/woodleaflay (som inte kunde logga in)
-
Har inte han anknytning till surfstore.dk?
I vilket fall så tycker jag åtminstonde att han kan lägga in alla sina prylar under samma formulär, helt onödigt att ha 10-15 st anonser utlagda. Bara störande.Sen trodde jag att även prosen körde på sina grejer, inte sålde dem oanvända i plastkasse.
-
Visst får han sälja sina prylar, inget fel med de, men det kanske vore smart o lägga allt i samma annons!? =) Men att banna någon för att sälja prylar är kanske inte rätt Andreas!? 😛
/C -
Akta er för att göra affärer med honom. Jag köpte mast och fenor av honom. Masten var sådär men inte alls i det skick han utgav den för att vara. Dessutom var fenorna i asdåligt skick. Låt han annonsera med köp inget av honom.
-
Nej, jag hade för mig att han jobbade på surfstore i danmark. Och säljer han prylar därifrån (kartongnytt å allt) så tycker jag inte han ska vara här på vår säljesavdelning och kränga iväg grejer, men är det hans prylar så är det ju klart han ska få sälja dem här.
Jag är mer eller mindre säker på att han gjort säljesannonser om rea på surfstore förut…
Men som sagt så borde han lägga allt i samma formulär istället för att spamma… det är min mening iaf.
-
Japp det finns fula danska fiskar med! En känd speedseglare från GBG köpte ett RS 4 i Januari.Dansken svarade “japp seglet är ditt men du får det inte förrän jag fått mina RS 5:or i april” Den kände speedseglaren återkom till dansken för några veckor sedan då svarade Fuldansken: “Seilet finns ikke mer her” hur lätt är det för den stackars kände speedseglaren att hitta ett fullcambersegel nu?
-
Om han inte är ärligare än så, då är det ju bättre att slänga ut honom än att låta fler bli lurade.
Det kanske inte är så konstigt att han försöker kränga grejor i sverige då om ryktet redan har gått i danmark…. -
Varför ska det “regleras”? Mads Björnåm köper sina grejer precis dom du, självklart ska han kunna sälja dom på konfen om han vill. Han brukar dessutom ha riktigt bra priser på hyfsat nya prylar. tränger han bort din annons så får du väl flytta upp den.
Lägg ner!
/Oscar Wallman
-
Håller med Oscar. Jag får en känsla att det hanldar om danskhet snarare än något annat. Lite taskigt med hets mot en person på det där sättet.
Logga in för att svara.