Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köp råd till första kiten
-
klart d inga problem att lära sig på c-kite, men sanning att det är lättare på en bow.. osant?? inte minst säkrare..
-
@ninoh 450340 wrote:
klart d inga problem att lära sig på c-kite, men sanning att det är lättare på en bow.. osant?? inte minst säkrare..
Jo MYCKET lättare med bow, så jävla mycket lättare, nästan helt sjukt mycket lättare, alltså fruktansvärt mycket lättare, så mycket lättare att det knappt ens är samma sak så mycket lättare det är, lätt som en plätt mycket lättare än med c kite.
-
Jag hade för exempel två polare som började kita förra året, den en polaren köpte min JN Easyrider 13 c kite och den andre killen köpte en EH Ripper.
Killen med bow lärde sig kite på 3,6 minuter och gjorde snurrar och skit efter 10 min.
Den andre killen med C kiten kan fortfarande inte ens pumpa kiten!!
Helt jävla sjukt!
För att inte tala om säkerheten, killen med c kiten har dött 3 gånger!
-
HAHAHAHA… Paul…
I think what is true to say these days is that almost all kites ride well, sure, they all have little differences that set them apart, but its difficult to buy a shit kite.. however it is easy to pay too much for one.
Bowkites are definately the way forward for the beginner though, and they have been around long enough now to find good deals all over the place.
Cant wait to meet you guys on the beach! its always great to have a new face from varberg in the Family. (I dont know what it is, you guys all seem to be so awesome up there)
-
@SkånePaul 450378 wrote:
Killen med bow lärde sig kite på 3,6 minuter och gjorde snurrar och skit efter 10 min.
Helt jävla sjukt!
Va ska man pumpa kiten? Kanske därför jag inte kan ta höjd.
R.I.P Figge
-
@SkånePaul 450378 wrote:
Jag hade för exempel två polare som började kita förra året, den en polaren köpte min JN Easyrider 13 c kite och den andre killen köpte en EH Ripper.
Helt jävla sjukt!
hehe
som jag ser det är den största fördelen för en nybörjare med bow det betydligt större vindregistret. När man började på c-kite så var det relativt ofta man var under eller överriggad. Med bow 12:a som nybörjare klarar man sig jäkligt långt. Det gör ju också att det går snabbare att lära sig enbart pga av det faktum att man slipper hantera att vara över eller underriggad. -
@debkåusf 450276 wrote:
Bytt från kite till windsurfing….
Nej, ingen.:wink:
heheh, skön kommentar
-
kasimir;450429 wrote:Va ska man pumpa kiten? Kanske därför jag inte kan ta höjd.
R.I.P Figge
Man måste faktiskt det…
…men pumpa inte för hårt…[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=EOmu8CHkaOw&feature=related[/YOUTUBE]
-
@Chuckey 450164 wrote:
Tja. Jag och en polare funderar på att börja kitea till sommarn. Vi vindsurfar just nu och ser kite som ett komplement till vindsurfing dom dagarna det inte blåser lika mycket. Så frågan är villken storlek ska vi köra på? Vi vill alltså ha en storlek som fungerar långt före vinden är stark nog för vindsurfing men det måste vara en nybörjar vänlig kite.
Är detta ett bra alternativ?
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/16708/cat/9Tack för svar =)
Gå en kurs så får du prova vad som passar dig bäst
-
@debkåusf 450688 wrote:
Du ser inte helt straight ut själv!!!
Hehehe…
Logga in för att svara.