Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › köpa 2 nya kites och 1 bräda ?
-
köpa 2 nya kites och 1 bräda ?
Publicerad av marcel_101 på 4 augusti, 2006 vid 18:45ska köpa 2 st nya kites och 1 bräda……………..
men man blir ju tokig va man ska välja, och fråga här e ju egentligen idiotiskt för jag lär väl få 500 olika svar.
jag väger ca 85 kg det jag funderar på i dagsläget gällande kite är
2 st ozone instinct en 13m2 och en 9m2
2 st cabrinha crossbow II 12m2 och 9m2
2 st north rebel 14m2 och 10m2
2 st turbo diesel 14m2 och 10m2
nån som vill promota nån av dom speciellt =) eller nåt annat märke så jag får ännu svårare och välja =))
brädor har jag ännu mer problem me,,,,,där behöver jag tips som fan =))
tomw svarade 18 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Unhooked wrote:bara bows? :S
ja, eller hmm då ska jag verkligen övertalas =) -
Tja
Testa olika märken ,är mitt råd:cool2:
Många snackar så gott om sina kites men om du testar olika så kan du själv avgöra.
Du kan testa mina Cabrinha Crossbow 2 och cabrinha Contra bow och det är säkert fler som har bra kites att låna ut.
Men du ska veta att det är en fördel om du vet vad du ska ha kiten till.
Nybörjare ,wakestyle,hangtime,bara njuta och ha det gött ,osv,
Du har ingen nytta av en kite du inte känner är din typ :smirk:
Vad gäller bräda är det så här ,kör du i habo så är det bara Tablas du kan köra annars blir du mobbad.Hahaha (Sant skulle sälja en annan men några sa att det var inget att ha utan bara Tablas var bra:laugh:
Samma här testa olika märken och känn själv men testa olika storlekar för du ska inte ha en för liten bräda eftersom du väger lite mer.
ha en bra dag så syns vi
//Roger -
Du kan få prova min Instinct i Gislöv imorgon en sväng.
Vad gäller bräda är Tablasen bra, semi-customen är dessutom inte så dyr, å ännu bättre med ett par Liquid Force bindningar istället för originalet. Men det finns många brädor som är bra därute och kanske några som är mindre bra.
nic
-
Marcel_101 wrote:ska köpa 2 st nya kites och 1 bräda……………..
men man blir ju tokig va man ska välja, och fråga här e ju egentligen idiotiskt för jag lär väl få 500 olika svar.
nån som vill promota nån av dom speciellt =) eller nåt annat märke så jag får ännu svårare och välja =))
Hej!
Jag kör själv med OceanRodeo ONE 12m2 och 9m2 och 9:an går att hålla ruskigt länge, kört som mest i 18,6 minst men var aldrig överriggad och det var mera depower att ta till.och du kan börja köra från 6 – 6,5m/s med 12:an (givetvis ännu tidigareom du har stor bräda och gillar lättvindsåkning…)
Vad gäller brädor så ska du ta en titt på Skywalker (http://www.surfstore.se)
Skywalker görs i två modeller, en som tillverkas på samma vis som ”alla andra” och så har dom en dyrare serie som i stort sett är omöjliga att knäcka!!!eller Crazyfly (http://www.kitesweden.se , säljer även OceanRodeo)
Crazyfly är nog dom mest prisvärda brädorna, dom har tagit ett stort kliv framåt med -06: orna och har dom skönaste stropparna jag kört med!
Jag kör med en Crazyfly 127×38 och en Skywalker 130×39(den dyrare/starkare modellen) …
Svårt att säga vilken jag gillar bäst, skywalkerbrädan är lite mera plattvatten bräda och crazyfly tar nog chop bättre eftersom den e konkav och har lite mera rocker. -
Crazyfly verkar intressant. Vad kostar en sådan?
HIttar ju inte på den där sidan. -
Larssa wrote:Crazyfly verkar intressant. Vad kostar en sådan?
HIttar ju inte på den där sidan.
på förstasidan…
4790:-förut körde dom ett erbjudande med ännu billigare pris! vet inte om dom fortfarande gör det…
Det är helt klart en av dom bästa brädorna i år, betydligt bättre än flera större märken!
-
Sitter i Tarifa med samma tankar av att kopa nytt, 2 kites+ ny brada. Har testat ozone instinct, 7:an och 9:an och blev imponerad av hur fint de gar i kastvindarna. Jag vager 75 kg och ska vara ett tag pa kanarieoarna samt i Perth i host/vinter sa det lutar at 7 och 11 for mig. Gillade flera brador, Naish Thorn, Nobile 666 och Skywalkers 130 men har inte bestamt mig. Ngn som har asikter ang storlekarna pa kites, for vastkusten borde 9 och 13 vara battre?
Hasta luego -
dr feelgood wrote:Sitter i Tarifa med samma tankar av att kopa nytt, 2 kites+ ny brada. Har testat ozone instinct, 7:an och 9:an och blev imponerad av hur fint de gar i kastvindarna. Jag vager 75 kg och ska vara ett tag pa kanarieoarna samt i Perth i host/vinter sa det lutar at 7 och 11 for mig. Gillade flera brador, Naish Thorn, Nobile 666 och Skywalkers 130 men har inte bestamt mig. Ngn som har asikter ang storlekarna pa kites, for vastkusten borde 9 och 13 vara battre?
Hasta luegoJa, 9+13 borde vara snäppet bättre i sverige men eftersom du är så lätt kanske det är hugget som stucket. Kör på 7+11 då.
nic
-
nic wrote:Ja, 9+13 borde vara snäppet bättre i sverige men eftersom du är så lätt kanske det är hugget som stucket. Kör på 7+11 då.
nic
Jag vet int vindregistret på instinct men min ONE 9:a kan jag hålla sjukt länge, har kört den i runt 19m/s och haft mycket depower kvar… (väger 73kg)
7:a e väl lite väl litet?
-
Lyssna på Roger! Testa runt olika. Smaken är som röven … klöven
-
Angående storlekarna. En Instinct 11 och 7 är nog helt rätt för dig ifall du åker till lite mer vindiga ställen ofta. Du kommer igång vid 6-6,5 m/s med rätt bräda men du kan hålla på mycket högre. Med 13 kiten vinner du ca 1 m/s tidigare start men tappar säkert 4-6 m/s top.
Är det mest undantag att du är borta och åker så är 13 och 19 rätt. -
Marcel_101 wrote:ska köpa 2 st nya kites och 1 bräda……………..
Glöm inte att spana in BEST Waroo ! Dom som har testat den är alla mycket nöjda, har även flertalet kunder som bytt från annat bow märke Waroo’n !
9m2 och 14m2 sen klarar du dig !
Logga in för att svara.