Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Köpa bräda!!
-
Köpa bräda!!
Publicerad av bakkum på 28 juli, 2007 vid 16:01Hej!
Kan nån säga mig om en Tiga 260 ACR, är en bra bräda för mig? som inte surfat på Tio år ca. Kan köpa denna bräda med fyra olika segel, tre bommar, tre mastfötter och tre fenor för 3500kr.
Är detta ett bra pris och funkar det för mig.
MvH
PeterKnatte svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Om Tiga 260 ACR är den bräda jag tänker på, en smal slalom bräda från tidigt 90-tal, så är det inget jag rekommenderar. Har haft en liknande bräda själv (Fanatic Alpha 291) och de är svåra att komma i stropparna och tröga att gippa. Men dom är stryktåliga och långlivade.
-
Om du bara vill segla i mer än 10 m/s och sätter gippar och vattenstart utan problem. Brädan har ca 88 liters volym och är en HÅRDvindsslalom från början av 90talet.
Priset går inte att säga nånting om utan att veta vad det är för segel, master, fenor mm som följer med.
Troligen finns det bättre grejer för dig….
-
Se dig om efter nåt från 2000 talet! Skillnaden kan inte beskrivas med ord.
-
Ok! tack alla för dom snabba svaren. då vet ja lite mer va som gäller. ha en grm helg..
MvH
Peter -
Vikten på seglaren har stor betydelse, väger Du 50-60 kg kan Tigan möjligen vara ett alternativ, är Du tyngre än så kommer brädan oftast vara för liten och mycket svårseglad. Troligen finns det en hel del modernare grejor till rimligt pris. Klas
-
Knatte
Gäst28 juli, 2007 vid 16:45@Bakkum 400935 wrote:
Hej!
Kan nån säga mig om en Tiga 260 ACR, är en bra bräda för mig? som inte surfat på Tio år ca. Kan köpa denna bräda med fyra olika segel, tre bommar, tre mastfötter och tre fenor för 3500kr.
Är detta ett bra pris och funkar det för mig.
MvH
PeterFel bräda för 2000-talet och priset var också fel…:crazy: Nä. kolla på andra prylar som de andra redan har sagt..
(Tiga 260 var en bra bräda på 90-talet. men numera är den helt passe om man vill ha bättre grejer) Har själv haft 2 st Tiga 260 och var supernöjd med dessa då…
Logga in för att svara.