Senaste nytt › Forums › Köpa bräda i Tyskland ?
-
Köpa bräda i Tyskland ?
Publicerad av windride på 14 januari, 2004 vid 12:58Hej!
Är det någon här som köpt bräda från någon handlare i Tyskland ?
Vilka handlare är bra att ha att göra med och vilka är mindre bra ?anonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag har själv köpt bräda nu för en vecka sedan.Jag mailade föst och fick omedelbart svar. Brädan hadde dom inte i lager, men det ordades dom på 4 dagar. Brädan skickar dom till mig i slutet på Januari (på min begäran. Meningen var attskicka den nu). Priset är inte lägre än i Sverige (var det tidigare). Prova Lonasport. Det ser ut att vara ett seriöst företag.
http://www.lonasport.de/JJ
-
Har köpt mina saker i Tyskland under en längre tid nu, köper du utgående modeller eller ett år gamalt segel tjänar du flera tusen bara på ett segel. Np Diablo 6,7m² 03 för 2800kr det är billigt, sen tillkommer frakt men man tjänar fortfarande på det.
Prova denna handlare http://www.surfshop-keppler.de/
Köpte nyligen en bräda Mistral MTX125 + NP Diablo6,9 det gick loss på 8200 med frakt till min dörr. -
Åk till surfhaus i Rostock han är billigast och bäst!
-
Om dom kör hakkorset som logga så ska du nog skippa att köpa där i alla fall
-
Tack för svaren !
Surfkeppler har jag kikat lite på tidigare. Synd bara att de inte har den Tiga Flash 74 som jag är sugen på. Inte många, om ens någon verkar ha kvar den 🙁
Helt klart lär det bli fjolårsprylar, eftersom priset på årets grejor inte verkar skilja så mycket mot de svenska priserna. -
Har du mailat och frågat efter den? Deras lister är inte uppdaterade på länge….
-
Japp, jag har mailat dem, men inte fått något svar. Har för övrigt mailat flera andra butiker också, men tyvärr inte fått svar där heller.
Det får bli ett försök till att på knagglig tyska försöka få svar på frågorna via de gamla hederliga kopparledningarna. Telefon är nog säkrast om man vill ha besked.Är det förresten någon som beställt från Sport-Roth ? Jag läste en tidigare tråd på forumet om att de ville ha hutlösa 150 Euro för att frakta en bräda till Sverige. Kan det verkligen stämma ?s
-
Efter ett antal timmar internetsurfande hittade jag nu lite intressanta prylar i Norge.
Vet någon vad som gäller angående tull och moms på prylar som man beställer därifrån ?
Tillkommer sådana avgifter är det kanske tom lönsamt att åka dit och handla… -
Norge är inte me i EU = tull+moms på prylarna. Men även om det är så, så är ju norska momsen 24% mot den svenska som är 25%. Ska du dra av den norska momsen så måste du ju betala den svenska…
btw så är det ett h-e att bo på andra sidan (d.v.s Norge) med hnsyn till tullarna… De är så förbannat nitiska att man tror inte det är sant. T.o.m. en bränd CD fick jag hämta ut på norska tullen. Det tog mig 1 timme att få ut den: köande, sen tullen för att visa upp postlappen, sen vänta på godsavdelningens sida för att få paketet och för att tullaren ska gå igenom innehållet och man ska bevisa vad det är och att man inte ska behöva betala tull/moms (jag höll inte på att slippa igenom!) och därefter tillbaka till tullarnas sida för att skriva på papper och få en faktura och därefter över till postsidan för att betala fakturan (måste betalas omgående). Jeeeesus….
Men i övrigt elsker jeg dette landet… (men bor nu i Blekinge…)
-
De nordiska länderna har väl ett avtal just för att man som privatperson ska slippa detta med moms och tull. Kommer inte ihåg vad avtalet heter men någon här vet kanske bättre…
-
Säljaren är ingen privatperson. jag har själv skickat varor till Norge och som ovan säger så blev det samma problem samt en missnöjd kund. Det är bättre att åka till Tyskland och samtidigt fylla bilen med dricka.
Logga in för att svara.