Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpa första grejjerna.
-
just come to the event, we will sort out gear, dont stress, the cabrinahs are self crashing anyway : )
-
Såg att du planerar att testa dig fram … men om du fortfarande lurar på Airrush skulle jag inte rekommendera dig att köpa DNA. Den modellen är framförallt framtagen för skolor. Deras andra modeller, som t.ex. Vapor, är betydligt trevligare alternativ som egen kite.
-
Chant007;539594 wrote:tack för all hjälp grabbar… nu e det så att jag bor i stockholm… så det e en bit till varberg… .men en roadtripp gör jue bara saken roligare;) o vad gäller att testa grejjerna… lite orolig e man jue att man ska crahsa sönder alltihop. vad fins det för garantier o sån om man skulle vilja testa på ett sådant event? nåt eller nåra events lär man dyka upp på innan man köper grejjer. Ni har fått mig att vilja testa mig fram.
o vad gäller cypern så e det självklart att jag kommer att raportera o logga ställen där.Går grejerna sönder när du testar så var det ändå inget att ha (förutsatt att du inte kraschar i nåt hårt objekt på land som dödar kiten).
-
Om du bor i stockholm så har du ju nära till oss på Kitekraft.se. Sen kör vi ju Surfbussen varje helg med start om två veckor så då har du roadtrippen fixad. ´
Vi kör demo i stockholm så fort det blåser, och med surfbussen varannan helg hela sommaren. Ett nybörjarpaket med kite/bräda/sele kostar ca 15000kr.
Vi har demat i tre år och en kite har pajjat, den flögs in i ett träd. Stabila kiter. -
Jag lämnade tjockholm för sex år och det är, tillsammans med beslutet att klippa av mig svintosvallet, det bästa beslut jag tagit. Det är aldrig för sent att flytta (och det gäller dig också Jens) =)
-
sourra;539461 wrote:Jadu farfar, de verkar funka fint för att hoppa och göra tabletops med =)
Om du mena mig det vet jag inte? Jag är ju alla fall villig att prova. Det brukar ju vara en del mindre snälla kommentarer om cabrina ibland. Vill se för mig om det stämmer eller om det är bullshit.
Vill ju ha en egen uppfattning… 😉 -
Du har ett antal kanonmärken som har bra representation i Stockholm med omnejd.
Jens har redan skrivit om Ozone. Bromma skidsport har Cabrinha.Mina märken kommer att finnas bl.a hos Surfspot med butik på Vallhallavägen 145
(Caution/Flysurfer/Spleene/Flyboards). Butiken öppnar om ett par veckor och kommer då att ha högvis med schyssta kiteprylar på lager.Demo fixar vi enkelt. Messa mig bara så styr vi upp det, jag har demoåkare i Sthm som gärna tar med dig ut en sväng.
/Kaj
-
skejtar_henke;539646 wrote:Om du mena mig det vet jag inte? Jag är ju alla fall villig att prova. Det brukar ju vara en del mindre snälla kommentarer om cabrina ibland. Vill se för mig om det stämmer eller om det är bullshit.
Vill ju ha en egen uppfattning… 😉Haha, nej inte du Henke. Farfar = Kvabbso, det är allmänt känt.
-
sourra;539659 wrote:Haha, nej inte du Henke. Farfar = Kvabbso, det är allmänt känt.
Inte för att jag har med det att göra MEN du verkar surfa mer på steffo än i vattnet
-
Det är en vaken iakttagelse du har gjort. Du får högsta betyg i analytisk förmåga. Med tanke på hur fet vintern och våren varit ur vindsynpunkt så är jag nog inte ensam om att ha varit mer på Steffo än på vattnet.
-
räggi man;539693 wrote:Inte för att jag har med det att göra MEN du verkar surfa mer på steffo än i vattnet
Varför då bry sig med detta inlägg???????????
Du hade ju inget med det att göra… 🙂 🙂 🙂
-
Ok. så återigen grymt stort tack för alla posts som gjorts!
Vore grym att hänga me på nån event, typ som KiteJam. Tyvärr är jag uppbokad den helgen:S Fins det några andra events med samma möjlighet att prova sig fram? Vore lite nice med experter på plats som kan ge en lite tips. E jue trots allt en nybörjare fortfarande:P
Jag har jue fått lite tips om ställen här i stockholm, som man lär höra av sig till inom en snar framtid för att testa lite grejjer. Lär jue hänga me surfbussen nångång framöver! Men Kommer nog inte börja dra igång förns slutet av månaden när lönen har kommit in;)
Logga in för att svara.