Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpa GoPro HD, var billigast?
-
proddan;636571 wrote:Men för fan !! jag fick min gopro surf hero för små pengar…Förlåt om de har ökat priset sen sommar!!!
Annars så finns ju den nya 960 för 200 euro.. helt okej pris tyckte jag, tack för länken!
-
proddan;636571 wrote:Men för fan !! jag fick min gopro surf hero för små pengar…Förlåt om de har ökat priset sen sommar!!!
Jo, tack för tipset, men hjälper ju inte mig direkt…
m3lk3r;636576 wrote:Annars så finns ju den nya 960 för 200 euro.. helt okej pris tyckte jag, tack för länken!Jo visst, 960 är billigare men 200 euro för den är fortfarande ett överpris. Jag är ute efter att hitta någon till bra pris. 960 borde gå o hitta för snäppet över en tusenlapp ju..
Nej får nog bli USA, helt klart billigaste alternativet. 310$ för Helmet HERO HD är bara 2100kr så finns nog inget som slår det 😀
-
310 dollaros? låter mkt.
Tänkt förresten på att det kan bli 8% skatt på det som köps och hämtas ut i USA (eller i new york iaf, vet inte vad andra stater har för skatt). Ofta priser utan skat på hemsidor.
-
299$ + 10$ frakt inom USA. Hur skulle det kunna vara mycket för den bästa HD Hero?
Får kolla upp om det tillkommer skatt men verkar inte som det, känns som att det borde framgå i kundkorgen i så fall.. -
Blizzy;636595 wrote:299$ + 10$ frakt inom USA. Hur skulle det kunna vara mycket för den bästa HD Hero?
Får kolla upp om det tillkommer skatt men verkar inte som det, känns som att det borde framgå i kundkorgen i så fall..Var? Länk?
-
Brukar beställa prylar från usa och använder http://www.magnum.no/ det är smidigt.. Billigast blir helt klart om du har någon bekant som ska över till USA, den tar ju inte mycket plats
-
lånar tråden lite.. hur jävla bra dator måste man ha egentligen för att kunna redigera filmerna? i vilken prisklass
-
above_the_law;636647 wrote:Var? Länk?
Var? På gopro’s hemsida. Men jag skickar den till en kompis i USA som tar med i så fall.. Så ingen frakt till Sverige..
-
Skatt o tull brukar inte framgå i kundkorgen. När jag köpte kite från USA så skrev dom ner värdet lite på den så blev skatt o tull lite mindre. Däremot är det ju dåligt om det blir en försäkringsfråga. / T
-
tobas;636659 wrote:Skatt o tull brukar inte framgå i kundkorgen. När jag köpte kite från USA så skrev dom ner värdet lite på den så blev skatt o tull lite mindre. Däremot är det ju dåligt om det blir en försäkringsfråga. / T
Skatt och tull är helt klart den största anledningen till att INTE köpa från USA, då dom ju lägger på nästan 40% på priset..
Men det är så klart inget issue om man själv/kompis tar in prylen. -
Vart bor din polare? finns återförsäljare på många platser i det landet, bara att maila gopro och fråga, fick svar på någon dag om det. Slipper du onödig frakt. Bor han i en större stad så kan det finnas bättre priser.
På BH fick man 50$ i gåva när man köpte kameran, räckte nästan exakt till minneskort och surffästet. I nån annan butik gick det att hitta för 259$ tror jag det var. Gick på ett ut typ. Så de finns billigare hämtställen än att beställa från gopro.
Varför är helmet hero den bästa gopron? är ju exakt samma kamera som de andra HD-kiten, bara några fästen som skiljer. Själv är jag sjukt nöjd motorsporten, sugkoppen sitter som en smäck på SUPen. Lätt att sätta på vågbräda vid småvågor också. Även snowboard kan bli bra med den. Ingår hjälmfästen å meck i den också. Dock inget pannband.
Nästa fäste jag vill ha är selen, riktigt sjysst för skidor och cykling.
-
Blizzy;636676 wrote:Skatt och tull är helt klart den största anledningen till att INTE köpa från USA, då dom ju lägger på nästan 40% på priset..
Men det är så klart inget issue om man själv/kompis tar in prylen.Fast kontaktar du saljaren och kommer overens om att salja den till dig utan dem amerikanska momsen (det kan dom gora om dom saljer till utlandet) sa kanske det inte ar nagon dum ide att kopa darifran.
-
acemattias;636693 wrote:Fast kontaktar du saljaren och kommer overens om att salja den till dig utan dem amerikanska momsen (det kan dom gora om dom saljer till utlandet) sa kanske det inte ar nagon dum ide att kopa darifran.
Har själv gjort sådant när jag köpt saker från företag i USA.
Ofta brukar folk vara schyssta och paketera det så det ser ut som ett personpaket så man slipper tull. Jag har haft tur hittills och tänker fortsätta ta risken 😉 -
pjoter;636682 wrote:Vart bor din polare? finns återförsäljare på många platser i det landet, bara att maila gopro och fråga, fick svar på någon dag om det. Slipper du onödig frakt. Bor han i en större stad så kan det finnas bättre priser.
På BH fick man 50$ i gåva när man köpte kameran, räckte nästan exakt till minneskort och surffästet. I nån annan butik gick det att hitta för 259$ tror jag det var. Gick på ett ut typ. Så de finns billigare hämtställen än att beställa från gopro.
Varför är helmet hero den bästa gopron? är ju exakt samma kamera som de andra HD-kiten, bara några fästen som skiljer. Själv är jag sjukt nöjd motorsporten, sugkoppen sitter som en smäck på SUPen. Lätt att sätta på vågbräda vid småvågor också. Även snowboard kan bli bra med den. Ingår hjälmfästen å meck i den också. Dock inget pannband.
Ja det är fullt möjligt att det finns bättre deals än den från Go Pros egna sida. Men deras deal är i alla fall inte dyr om man jämför med Sverige och svenska priser. 2100kr är fullt överkomligt, men om man kan få in ett minneskort i det priset så är det ju helt klart en bonus.
Med “helmet hero HD är den bästa gopro” så menade jag inte bäst i den benämningen utan den dyraste. min poäng var att man får “den dyraste” för endast 2100kr är en bra deal helt enkelt.
I mitt fall är nog helmet även den bästa. jag tycker det vore grymt o ha kameran på hjälmen, som jag ändå har på mig. Bättre än att mecka med fästningar på brädor etc. För snowboard o dyl är ju helmet ultimat, då man enkelt kan flytta den mellan kompisar o filma varandra, utan att behöva hålla i något.Tänkte fixa ett fäste på nån form av teleskoparm, antingen en monopod eller en gammal stav. Vore ju grymt bra att så man kan hålla ut och filma sig själv i tredjepersonsperspektiv.
-
pjoter;636682 wrote:Varför är helmet hero den bästa gopron? är ju exakt samma kamera som de andra HD-kiten, bara några fästen som skiljer. Själv är jag sjukt nöjd motorsporten, sugkoppen sitter som en smäck på SUPen. Lätt att sätta på vågbräda vid småvågor också. Även snowboard kan bli bra med den. Ingår hjälmfästen å meck i den också. Dock inget pannband.
Så det ända som skiljer motor mot helmet är pannband och sugpropp?
Hur fäster man hjälmfästena egentligen?
Tänkte också köpa selen, kan ju få en nice vinkel när man kitar 🙂
Logga in för att svara.