Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpa GoPro HD, var billigast?
-
Ska snart köpa min GoPro tror jag. Var nära på att köpa den och hoppas på att dom skriver “gift” på paketet men man har ju inte alltid tur så jag ber en släkting ta hem den istället.
Tackar Pjoter för tipset om BH och giftcardet, hade egentligen köpt kameran via Ebay men BH blir nog bättre. -
m3lk3r;638959 wrote:Ska snart köpa min GoPro tror jag. Var nära på att köpa den och hoppas på att dom skriver “gift” på paketet men man har ju inte alltid tur så jag ber en släkting ta hem den istället.
Tackar Pjoter för tipset om BH och giftcardet, hade egentligen köpt kameran via Ebay men BH blir nog bättre.BH skriver i sin FAQ att de aldrig skriver “gift”, ganska logiskt faktiskt. det är ju inte tillåtet…
pripps;638957 wrote:Nån som vet hur snabbt minneskort man behöverGoPro själva rekommenderar Kingston klass 4
Så jag körde på ett sånt, men beställde från BH som sagt. Det finns klass 10 också men ska tydligen inte behövas. Jag brukar köpa kingston-minnen, gillar deras livstidsgaranti (som jag dock än så länge aldrig har behövt utnyttja, vilket är ännu bättre!) :santa: -
Blizzy;638964 wrote:BH skriver i sin FAQ att de aldrig skriver “gift”, ganska logiskt faktiskt. det är ju inte tillåtet…
Bra att jag inte gjorde så då! Jag har köpt från olika andra företag som gjort på det viset så jag hade ingen aning.
-
m3lk3r;638970 wrote:Bra att jag inte gjorde så då! Jag har köpt från olika andra företag som gjort på det viset så jag hade ingen aning.
Alltså det är ju inte så konstigt att det inte är tillåtet. Det du försöker göra är att lura tullen i Sverige att tro att ditt paket inte innehåller en ny produkt, som ska beskattas och få momspålägg, utan istället att det skulle vara en “använd” produkt vars skatt och moms redan är betald och därför är fri från dessa.
Att vissa företag faktiskt gör så är ganska förvånansvärt, om dom blir påkomna riskerar de ju att få böter o bli av med sin trovärdighet som företag. Allt för att kunden ska slippa betala en avgift som man egentligen ska göra =O Knasigt.. -
Jag köpte min GoPro Motorsport nyligen på ebay. Det landade på 1850kr inkl frakt och den skickas som gift med lågt värde.
-
Blizzy;638975 wrote:Alltså det är ju inte så konstigt att det inte är tillåtet. Det du försöker göra är att lura tullen i Sverige att tro att ditt paket inte innehåller en ny produkt, som ska beskattas och få momspålägg, utan istället att det skulle vara en “använd” produkt vars skatt och moms redan är betald och därför är fri från dessa.
Att vissa företag faktiskt gör så är ganska förvånansvärt, om dom blir påkomna riskerar de ju att få böter o bli av med sin trovärdighet som företag. Allt för att kunden ska slippa betala en avgift som man egentligen ska göra =O Knasigt..Jo det förstår jag ju, men när dom är shyssta och skriver gift eller liknande så handlar man ju gärna just där igen 😉
Är riktigt nära på att köpa med en kamera med stativ och grejer nu men det blir ju lite svårt för snubben som ska hem igen.. får lugna mig lite.
-
Japp nu e den hemma ! Gopro helmet hd köpt på bh med 32gb sd kort, class 10. 309 dollar hämtpris 🙂
-
pripps;640511 wrote:Japp nu e den hemma ! Gopro helmet hd köpt på bh med 32gb sd kort, class 10. 309 dollar hämtpris 🙂
Fick precis hem min nu också.
320 dollar för Helmet hero HD, extra batteri, 16gb minneskort, stativfäste och chesty (fästet som man har som en sele på magen). Good stuff! :santa: -
nordqvist;638982 wrote:Jag köpte min GoPro Motorsport nyligen på ebay. Det landade på 1850kr inkl frakt och den skickas som gift med lågt värde.
Varifrån köpte du den på Ebay? Finns ju rätt många som säljer den men det känns ju som ett säkrare köp om man väljer en säljare som uppenbarligen kunde sälja utan extra avgifter. Tacksam för svar för jag behöver beställa snarast.
-
Blizzy;638542 wrote:Tack för tipset om http://www.bhphotovideo.com/ Pjoter.
De har kameran för 299$ och man får med ett 50$ presentkort. Det räckte till ett extrabatteri, stativfäste och 16gb minneskort, som tillsammans hade kostat typ 800kr extra här i Sverige och det var gratis där =)
Hoppas på lite sol nån dag så man kan dra ut o filma! =)Får man presentkortet bara sådär eller behöver man skriva in någon kod?
-
Tänk på att det finns en 900-version också.
Iaf fanns det det innan.(som inte klarar hd och som är billigare) -
sala;680373 wrote:Kolla oneoff.se de har 50% på allt även Gopro
Synd att jag var för trött för att ligga på avtryckaren 00.00 inatt när de släppte kamerorna :smirk: … 05.30 när jag kollade var de givetvis slut, grattis till de som lydde Salas tips och fick en GoPro HD2 för 1800riksdaler.
-
Hehe jag satt och väntade och hade en GoPro HD2 i varukorgen, men när kl slog 00:00 hade de inte dem i lager längre!
Mha tog de bort lager saldot när det blev rea 🙂
Logga in för att svara.