• Publicerad av klint på 21 april, 2008 vid 12:06

Jag är på jakt efter en bra GPS utan mängder med extrafunktioner. Utöver att mäta hastighet vill jag kunna matcha GPS mot kartor som Google Earth och liknande och rita ut seglad sträcka. Vad rekommenderar ni?

Läste även ngt i Boards att det tydligen går att koppla upp sin GPS mot ngn hemsida så att folk kan sitta och följa en på vattnet i realtid, om de nu känner för det. Ungefär som man kan följa Volvo Ocean Race båtarna i realtid när tävlingarna går. Någon som provat?

jester svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kapten-k

Medlem
    21 april, 2008 vid 12:14

@Klint 459767 wrote:

Läste även ngt i Boards att det tydligen går att koppla upp sin GPS mot ngn hemsida så att folk kan sitta och följa en på vattnet i realtid, om de nu känner för det. Ungefär som man kan följa Volvo Ocean Race båtarna i realtid när tävlingarna går. Någon som provat?

Då måste den väl kunna sända! DVS ingen vanlig liten gps.

• jester

Medlem
    21 april, 2008 vid 12:48

Låter som en Amaryllog BGT11 som gäller för dig. Mao den vanliga Amaryllon vi använder, som även har inbyggd blåtand. Komplettera med billig blåtands mobiltelefon, så har du det du är ute efter.

• klint

Medlem
    21 april, 2008 vid 13:46

@Jester 459779 wrote:

Låter som en Amaryllog BGT11 som gäller för dig. Mao den vanliga Amaryllon vi använder, som även har inbyggd blåtand. Komplettera med billig blåtands mobiltelefon, så har du det du är ute efter.

Jag är helt nollad på allt vad GPS heter, vad är nyttan med att ha en mobiltelefon med blåtand i samband med GPS användning?

• klint

Medlem
    21 april, 2008 vid 13:51

@Jester 459779 wrote:

Var köper jag denna bäst?

• jester

Medlem
    21 april, 2008 vid 14:17

Blåtandsbiten i samband med mobiltelefonen används om du skall logga din position i realtid till tex en websida.

Wallén är svensk återförsäljare

• krullo

Medlem
    30 april, 2008 vid 08:50

Jag tänkte också köpa GPS. Funkar fortfarande Garmin Foretrex 101 och 201 eller köper jag en relik om jag slår till på en sådan?

• jester

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:31

Jag tycker att du köper en relik, iaf. Men dom duger om man bara vill kolla ungefär hur fort det går osv. Skall du tävla seriöst så är det GT11/GT31 som gäller.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.