-
köpa kärna till bräda
någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › köpa kärna till bräda
någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?
Hej.
Använd helst frigolit med 20kg/m3 densitet då lättare frigolit nästan alltid ger invändiga ”delamineringar” efter någon säsong oavsett laminat-teknologi. Det bildas ett hålrum ca. 1-2 cm. innanför laminatet. Detta drabbar dock mest vågbrädor ,så om du skall bygga en slalom- eller formulabräda funkar 15kilos bra. Du kan måttbeställa och hämta på:
Sundolitt AB – Borås
Tel. 0322-62 60 00
44782 VÅRGÅRDA
Sist jag köpte där betalade jag ca. 600:-/kubikmeter…
Men det var några år sedan=)
/Janne Blidberg
Jag har ett tremetersblock liggande, bredd 1 meter, som du kan få köpa en bit billigt ifrån.
Köpte det i våras av en annan kille i Sthm. Ditt problem är nog frakten till Malmö, jag kommer inte att vara dyr på själva biten. (En flaska whisky?)
Du kan ringa mig på tel 070 4442174 (jobbtelefon, hemtel håller på att strula just nu) Tomas
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › köpa kärna till bräda
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.