Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa ny kite

• köpa ny kite

Publicerad av oshomeboy på 15 maj, 2006 vid 13:31

Jag funderar på att köpa en ny kite, har en 14 cabrinha c-kite nu och hade tänkt köpa nåt mindre. Nån som har tips på en vettig storlek om jag ska ha en kite till, väger 80kg ungefär? Tänkte själv att en 10a hade vatt lagom.
    Dessutom funderar jag på om det är vettigt att köpa en bowkite, har vatt så grymt mycket snack om att de inte skulle vara bra, men nu när alla tillverkare gör sådana känns det som att de inte gärna kan vara skitkassa. Vad säger de som provat?

Cheers

pjoter svarade 18 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nic

Medlem
    15 maj, 2006 vid 14:01

komplettera med en 9a Ozone Instinct, det blir perfekt kombo med risk att du vill byta ut din 14 senare.
    Fråga de som provade flera kitar (och inte är sponsrade att säga något speciellt) på testdagen vad de tyckte.

nic

• pjoter

Medlem
    15 maj, 2006 vid 14:11

vill du komma billigt undan köper du en beg 9-10a av nån sort. Så kan du vänta med bows 1 år och se vad som verkligen har funkat och inte funkat. köper du nytt då så är dom säkert rätt mkt bättre än vad dom är idag eller så köper du nån beg då.

Har du mkt pengar att lägga så försök testa lite kites, massa sponsrat folk runtomkring här som säkert lånar ut sina grejer för en provtur.

Vill du testa den mörka hemska foilsidan så e de bara å säga till så kan du prova mitt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa ny kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.