Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpenhamn cablepark Söndag

• Köpenhamn cablepark Söndag

Publicerad av christian12345 på 9 juni, 2007 vid 18:29

Vi är några som sticker från Malmö i morgon klockan halv tio i morgon bitti och räknar med att vara i kabelparken ett par timmar eller så. Det finns fortfarande plats i bilen.

Christian

mr_skans svarade 17 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jonaish

Medlem
    9 juni, 2007 vid 18:40

Va det något fel på den andra tråden du starta i morse?

• christian12345

Medlem
    9 juni, 2007 vid 18:43

Den var ju om i dag (lördag). I morgon gäller nya tag!

Christian

• christian12345

Medlem
    10 juni, 2007 vid 14:36

Det var kul! Men svårt…

Tror det mest avancerade jag gjorde var backroll to pung… It hurtssss ussssss…

Christian

• snygging

Medlem
    10 juni, 2007 vid 21:07

jag skall klippa ihop en demoraliserande film av besöket! 🙂 det var riktigt gött jag vill bara dit igen och ladda, han aldrig komma igång!

• eddie

Medlem
    10 juni, 2007 vid 21:13

Var ligger den där parken?

• wakenils

Medlem
    10 juni, 2007 vid 21:16

Hade de några sliders/kickers?

• christian12345

Medlem
    10 juni, 2007 vid 21:17

gött, jag glädjer mig till att se klippet.

kabelparken ligger på amager, lite norr om nya strandparken:
    http://www.krak.dk/Firma/Kort.aspx?Query=&Area=Kraftvrksvej%2020&Page=0&Knr=4217803&BackLink=QXJlYT1LcmFmdHYldTAwZTZya3N2ZWorMjA=&MapState=618040061|617240061|72258500|73258500|641300000|603300000|42750000|90250000|50000|50000|640|512|72758500|617640061|&SearchResult=cG9pbnR8NzI3NTg1MDB8NjE3NjQwMDYx&Zoom=in&MapSize=1#MapAnchor

Christian

• christian12345

Medlem
    10 juni, 2007 vid 21:26
    WakeNils;389482 wrote:
    Hade de några sliders/kickers?

En kicker som låg på bryggan och en jätteslider som saknade plywood på sidorna. Parken är ju bara någon vecka gammal ännu… Kan tänka mig att grejerna kan användas om någon vecka eller så.

Christian

• rusiak

Medlem
    11 juni, 2007 vid 04:48

@christian12345 389485 wrote:

En kicker som låg på bryggan och en jätteslider som saknade plywood på sidorna. Parken är ju bara någon vecka gammal ännu… Kan tänka mig att grejerna kan användas om någon vecka eller så.

Christian

Sköj att höra att ni kom iväg! Mkt folk?

• patrikol

Medlem
    11 juni, 2007 vid 08:05

@rusiak 389501 wrote:

Sköj att höra att ni kom iväg! Mkt folk?

Ja spännande kom gärna med lite mera info!

• christian12345

Medlem
    11 juni, 2007 vid 10:32
    rusiak;389501 wrote:
    Mkt folk?

Det var inte så många när vi kom vid klockan 11, men efter middag var det ganska många. De sade att bästa tiden är innan stängningsdags (18-20 vardagar, 20-22 helger) för då är där inte så många.

patrikol;389529 wrote:
    Ja spännande kom gärna med lite mera info!

Vad vill du veta? 😉
    Stället är jättefint – en halv meter djupt och varmt (bara shorts var mer än nog).
    Det var första gången jag prövade kabelpark och la märke till två saker: Det är hårt för underarmarna eftersom man släpas runt urkrokad hela tiden. Det andra är att det är klurigt att poppa, eftersom det drar konstant! Jag lyckades inte sätta ett enda pop-trick…
    Några hade sina kite-brädor med, men vi hyrde wakeboard och det var nog en bra idé; de har inte så djupgående fenor, så man kan switcha och göra surface HP lätt.
    Det är roligare än att köra efter båt, för man blir dragen lite snett uppåt, ungefär som med draken. Jag tror att när man får in stilen så är det jättekul, för några locals som annars surfar med drake, men har kört lite park tidigare gjorde de ondaste raileys och mobe-aktiga manövrar.

Christian

• patrikol

Medlem
    11 juni, 2007 vid 14:18

@christian12345 389562 wrote:

Det var inte så många när vi kom vid klockan 11, men efter middag var det ganska många. De sade att bästa tiden är innan stängningsdags (18-20 vardagar, 20-22 helger) för då är där inte så många.

Vad vill du veta? 😉
    Stället är jättefint – en halv meter djupt och varmt (bara shorts var mer än nog).
    Det var första gången jag prövade kabelpark och la märke till två saker: Det är hårt för underarmarna eftersom man släpas runt urkrokad hela tiden. Det andra är att det är klurigt att poppa, eftersom det drar konstant! Jag lyckades inte sätta ett enda pop-trick…
    Några hade sina kite-brädor med, men vi hyrde wakeboard och det var nog en bra idé; de har inte så djupgående fenor, så man kan switcha och göra surface HP lätt.
    Det är roligare än att köra efter båt, för man blir dragen lite snett uppåt, ungefär som med draken. Jag tror att när man får in stilen så är det jättekul, för några locals som annars surfar med drake, men har kört lite park tidigare gjorde de ondaste raileys och mobe-aktiga manövrar.

Christian

Precis så där mycket vill man ju veta Tack!

Med risk för att låta otacksam vilket jag givetvis inte alls är utan tvärtom. 😉

Tog ni några bilder?

Mvh Patrik

• wakenils

Medlem
    11 juni, 2007 vid 14:26

@snygging 389479 wrote:

jag skall klippa ihop en demoraliserande film av besöket! 🙂 det var riktigt gött jag vill bara dit igen och ladda, han aldrig komma igång!

Jag börjar bli sugen på den där filmen nu… är den på gång?

• simoneburgess

Medlem
    11 juni, 2007 vid 16:57

Ska ni dit snart igen i veckan? Jag är på om ni har plats i bilen. verkar kalaskul!

• mr_skans

Medlem
    11 juni, 2007 vid 20:00

En fråga Christian.
    Tänkte kanske dra dit imorgon, är det som det brukar i Danmark bara cash som gäller eller funkade det att pröjsa med visa på cabelparken?
    Någon som vill hänga på så ring
    /Henrik 070-761 40 88

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpenhamn cablepark Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.