Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpenhamn cablepark Söndag
-
Köpenhamn cablepark Söndag
Publicerad av christian12345 på 9 juni, 2007 vid 18:29Vi är några som sticker från Malmö i morgon klockan halv tio i morgon bitti och räknar med att vara i kabelparken ett par timmar eller så. Det finns fortfarande plats i bilen.
Christian
mr_skans svarade 17 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Den var ju om i dag (lördag). I morgon gäller nya tag!
Christian
-
Det var kul! Men svårt…
Tror det mest avancerade jag gjorde var backroll to pung… It hurtssss ussssss…
Christian
-
jag skall klippa ihop en demoraliserande film av besöket! 🙂 det var riktigt gött jag vill bara dit igen och ladda, han aldrig komma igång!
-
gött, jag glädjer mig till att se klippet.
kabelparken ligger på amager, lite norr om nya strandparken:
http://www.krak.dk/Firma/Kort.aspx?Query=&Area=Kraftvrksvej%2020&Page=0&Knr=4217803&BackLink=QXJlYT1LcmFmdHYldTAwZTZya3N2ZWorMjA=&MapState=618040061|617240061|72258500|73258500|641300000|603300000|42750000|90250000|50000|50000|640|512|72758500|617640061|&SearchResult=cG9pbnR8NzI3NTg1MDB8NjE3NjQwMDYx&Zoom=in&MapSize=1#MapAnchorChristian
-
WakeNils;389482 wrote:Hade de några sliders/kickers?
En kicker som låg på bryggan och en jätteslider som saknade plywood på sidorna. Parken är ju bara någon vecka gammal ännu… Kan tänka mig att grejerna kan användas om någon vecka eller så.
Christian
-
@christian12345 389485 wrote:
En kicker som låg på bryggan och en jätteslider som saknade plywood på sidorna. Parken är ju bara någon vecka gammal ännu… Kan tänka mig att grejerna kan användas om någon vecka eller så.
Christian
Sköj att höra att ni kom iväg! Mkt folk?
-
rusiak;389501 wrote:Mkt folk?
Det var inte så många när vi kom vid klockan 11, men efter middag var det ganska många. De sade att bästa tiden är innan stängningsdags (18-20 vardagar, 20-22 helger) för då är där inte så många.
patrikol;389529 wrote:Ja spännande kom gärna med lite mera info!Vad vill du veta? 😉
Stället är jättefint – en halv meter djupt och varmt (bara shorts var mer än nog).
Det var första gången jag prövade kabelpark och la märke till två saker: Det är hårt för underarmarna eftersom man släpas runt urkrokad hela tiden. Det andra är att det är klurigt att poppa, eftersom det drar konstant! Jag lyckades inte sätta ett enda pop-trick…
Några hade sina kite-brädor med, men vi hyrde wakeboard och det var nog en bra idé; de har inte så djupgående fenor, så man kan switcha och göra surface HP lätt.
Det är roligare än att köra efter båt, för man blir dragen lite snett uppåt, ungefär som med draken. Jag tror att när man får in stilen så är det jättekul, för några locals som annars surfar med drake, men har kört lite park tidigare gjorde de ondaste raileys och mobe-aktiga manövrar.Christian
-
@christian12345 389562 wrote:
Det var inte så många när vi kom vid klockan 11, men efter middag var det ganska många. De sade att bästa tiden är innan stängningsdags (18-20 vardagar, 20-22 helger) för då är där inte så många.
Vad vill du veta? 😉
Stället är jättefint – en halv meter djupt och varmt (bara shorts var mer än nog).
Det var första gången jag prövade kabelpark och la märke till två saker: Det är hårt för underarmarna eftersom man släpas runt urkrokad hela tiden. Det andra är att det är klurigt att poppa, eftersom det drar konstant! Jag lyckades inte sätta ett enda pop-trick…
Några hade sina kite-brädor med, men vi hyrde wakeboard och det var nog en bra idé; de har inte så djupgående fenor, så man kan switcha och göra surface HP lätt.
Det är roligare än att köra efter båt, för man blir dragen lite snett uppåt, ungefär som med draken. Jag tror att när man får in stilen så är det jättekul, för några locals som annars surfar med drake, men har kört lite park tidigare gjorde de ondaste raileys och mobe-aktiga manövrar.Christian
Precis så där mycket vill man ju veta Tack!
Med risk för att låta otacksam vilket jag givetvis inte alls är utan tvärtom. 😉
Tog ni några bilder?
Mvh Patrik
-
Ska ni dit snart igen i veckan? Jag är på om ni har plats i bilen. verkar kalaskul!
-
En fråga Christian.
Tänkte kanske dra dit imorgon, är det som det brukar i Danmark bara cash som gäller eller funkade det att pröjsa med visa på cabelparken?
Någon som vill hänga på så ring
/Henrik 070-761 40 88
Logga in för att svara.